Δείτε όλο το σχέδιο της ΕΕ για τον τουρισμό – Πώς θα λειτουργήσουν τα ξενοδοχεία – Ειδικές ρυθμίσεις για πισίνες, μπαρ και εστιατόρια

6
3772

Χωρίς κενές θέσεις, αλλά με μάσκα στα αεροπλάνα

Προτείνεται να ανοίξουν σταδιακά τα σύνορα στην ΕΕ- Κλειστά παραμένουν έως τις 15  Ιουνίου για τις  χώρες εκτός Σένγκεν – Πώς θα επαναλειτουργήσουν τουριστικές επιχειρήσεις και ξενοδοχεία – Αναλυτικά οδηγίες για τα ταξίδια στην Ευρώπη στον καιρό του κορωνοϊού

Πλαίσιο κανόνων για την επανεκκίνηση του τουρισμού κατά το φετινό «μη φυσιολογικό καλοκαίρι» ανακοίνωσε η Κομισιόν, με στόχο να μη χαθεί εντελώς η σεζόν για την τουριστική βιομηχανία.

Σύμφωνα με την Κομισιόν δεν χρειάζεται να υπάρχουν κενές θέσεις στα αεροπλάνα, αλλά θα είναι υποχρεωτική η χρήση της μάσκας. Παράλληλα, σε ό,τι αφορά την ιχνηλάτηση των κρουσμάτων προτείνεται στις κυβερνήσεις να χρησιμοποιήσουν εφαρμογές ιχνηλάτησης σε εθελοντική βάση: Σημειώνεται ότι η Ελλάδα είχε ζητήσει στο κείμενο των οκτώ προτάσεών της να υποβάλλονται σε τεστ για τον κορωνοϊό οι ταξιδιώτες 72 ώρες πριν από το ταξίδι. Πάντως, οι συστάσεις της ΕΕ δεν δεσμεύουν τα κράτη. Βασικό κριτήριο, πάντως, για το άνοιγμα των συνόρων θα είναι τα επιδημιολογικά δεδομένα για κάθε περιοχή.

«Η Ελληνική Κυβέρνηση χαιρετίζει το πλαίσιο κατευθυντήριων γραμμών και συστάσεων για τον τουρισμό και τις μεταφορές που παρουσίασε σήμερα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η διαμόρφωση ενός κοινού ευρωπαϊκού πλαισίου δεν ήταν αυτονόητη», σχολίασε μετά την ανακοίνωση του πλαισίου για την επανεκκίνηση του τουρισμού ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας. 

Η Κομισιόν έκανε εκτενή αναφορά στα χρηματοδοτικά εργαλεία για την εξασφάλιση ρευστότητας στις τουριστικές επιχειρήσεις, ιδιαίτερα δε στις μικρομεσαίες. Παράλληλα, από το πρόγραμμα SURE θα χρηματοδοτηθούν θέσεις εργασίας.

«Αυτό δεν θα είναι ένα φυσιολογικό καλοκαίρι… Όμως, αν κάνουμε όλοι προσπάθειες, δεν θα χρειαστεί να περάσουμε το καλοκαίρι αποκλεισμένοι στο σπίτι και το καλοκαίριδεν θα χαθεί εντελώς για την τουριστική βιομηχανία», δήλωσε η Μαργκρέτε Βεστάγκερ, εκτελεστική αντιπρόεδρος της Κομισιόν, σε συνέντευξη Τύπου στις Βρυξέλλες.

Πώς θα ταξιδεύουμε στην Ευρώπη την εποχή του κορωνοϊού;

ΓΕΝΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

*Οι ταξιδιώτες ενθαρρύνονται να αγοράζουν εισιτήρια, να κάνουν κρατήσεις και check in online.

* Οι επιβάτες θα πρέπει να φορούν προστατευτικές μάσκες, ειδικά όταν δεν θα μπορούν να εφαρμόζονται πλήρως και πάντοτε τα μέτρα κοινωνικής αποστασιοποίησης.

*Οι φυσικές αποστάσεις πρέπει να διασφαλίζονται κατά τους ελέγχους ασφαλείας και την παράδοση και παραλαβή αποσκευών.

*Διάδρομοι θα πρέπει να προβλεφθούν για να διαχωρίζουν την ροή των επιβατών στα λιμάνια, τα αεροδρόμια, τους σιδηροδρομικούς σταθμούς, τους σταθμούς λεωφορείων, τις αποβάθρες πλοίων και τους σταθμούς δημοσίων αστικών μέσων μεταφοράς.

*Από τους επιβατικούς σταθμούς θα πρέπει να απομακρυνθούν οι πάγκοι, τα τραπέζια και κάθε είδους εξοπλισμός που ευνοεί τον συνωστισμό ή να αναδιαταχθούν κατά τρόπο που θα εξασφαλίζει την αποστασιοποίηση.

*Θα πρέπει να επιτρέπεται η επιβίβαση μικρότερου αριθμού επιβατών σε λεωφορεία, τρένα και φέρι μπόουτ και επιβάτες που δεν ανήκουν στην ίδια οικογένεια θα πρέπει να κάθονται χωριστά.

*Το προσωπικό των μέσων μεταφοράς θα πρέπει να φορά προστατευτικό εξοπλισμό.

*Αντισηπτικά διαλύματα πρέπει να είναι διαθέσιμα και τα μέσα μεταφοράς πρέπει να απολυμαίνονται συστηματικά.

*Τρόφιμα, ποτά και άλλα προϊόντα δεν πρέπει να είναι διαθέσιμα προς πώλησιν επί των μέσων μεταφοράς.

*Τα καταστήματα duty-free και άλλα ταξιδιωτικά καταστήματα θα πρέπει να ελέγχουν τις κινήσεις των επιβατών με τον ορισμό σημείων στάσης επί του δαπέδου και να περιορίζουν τον αριθμό των πελατών, να ενισχύσουν τα μέτρα καθαριότητας και να εγκαταστήσουν φραγμούς για την τήρηση αποστάσεων στα ταμεία, μεταξύ άλλων μέτρων.

*Υπηρεσίες ιχνηλάτησης και προειδοποιητικά μηνύματα μπορούν να χρησιμοποιούνται μέσω εφαρμογών κινητών τηλεφώνων σε εθελοντική βάση. Αυτές οι εφαρμογές θα λειτουργούν διασυνοριακά.

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΕΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ

Οι ρυθμιστικές αρχές θα εκδώσουν εντός των προσεχών εβδομάδων πρωτόκολλα τα οποία θα προβλέπουν:

*Ο εξαερισμός πρέπει να ενισχυθεί, με νοσοκομειακού τύπου φίλτρα και κάθετη ροή αέρα.

*Η κίνηση των επιβατών εντός της καμπίνας πρέπει να περιορισθεί, με την μείωση των χειραποσκευών και των επαφών με το πλήρωμα.

*Η ροή των επιβατών πρέπει να παραμένει ελεγχόμενη μέσω της έγκαιρης προσέλευσης στο αεροδρόμιο. Πρέπει να δοθεί προτεραιότητα στο on line check-in, στον περιορισμό των επαφών κατά την παράδοση των αποσκευών, τους ελέγχους ασφαλείας και τους συνοριακούς ελέγχους, στην επιβίβαση και κατά την παραλαβή των αποσκευών.

*Η προπαραγγελία υπηρεσιών στο εσωτερικό του αεροσκάφους θα πρέπει να γίνεται, όπου είναι δυνατόν, την ώρα της κράτησης.

ΟΔΙΚΑ ΤΑΞΙΔΙΑ

* Τερματικοί σταθμοί, χώροι ανάπαυσης κατά μήκος των αυτοκινητοδρόμων, χώροι στάθμευσης και σταθμοί ανεφοδιασμού και φόρτισης θα πρέπει να διατηρούν υψηλά επίπεδα υγιεινής

* Στους σταθμούς θα πρέπει να γίνεται η κατάλληλη ρύθμιση της ροής των επιβατών

* Όπου δεν μπορεί να εξασφαλιστούν επαρκή επίπεδα σε ό,τι αφορά την προστασία της δημόσιας υγείας, θα πρέπει να εξετάζεται το κλείσιμο στάσεων ή σταθμών.

ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ

* Η επιβίβαση θα πρέπει να γίνεται από την πίσω πόρτα και να χρησιμοποιούνται τα παράθυρα αντί του κλιματισμού για τον αερισμό των οχημάτων.

* Ο καθορισμός των θέσεων θα πρέπει, όπου είναι δυνατόν, να οργανωθεί ούτως ώστε τα μέλη μιας οικογένειες να μπορούν να καθίσουν μαζί, ενώ θα πρέπει να διαχωρίζονται οι μεμονωμένοι επιβάτες.

* Στα μικρά λεωφορεία (mini-bus), δεν θα πρέπει να επιτρέπεται στους επιβάτες να κάθονται δίπλα στον οδηγό εκτός κι να είναι δυνατός ο φυσικός διαχωρισμός τους απ’ αυτόν.

* Εάν είναι δυνατόν, οι επιβάτες θα πρέπει να διαχειρίζονται μόνοι τους τις αποσκευές τους.

ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

* Η συχνότητα των δρομολογίων των τρένων και η χωρητικότητα των συρμών θα πρέπει να αυξηθούν, εάν κριθεί απαραίτητο να περιοριστεί η πυκνότητα του επιβατικού κοινού.

* Οι εταιρίες διαχείρισης σιδηροδρόμων θα πρέπει να εφαρμόσουν υποχρεωτικές κρατήσεις θέσεων σε διαδρομές μεγάλων αποστάσεων και σε περιφερειακά τρένα.

* Για διαδρομές μικρών αποστάσεων, οι επιβάτες θα πρέπει να αφήνουν κενά καθίσματα μεταξύ τους, εκτός και αν είναι μέλη της ίδιας οικογένειας

* Οι εταιρίες διαχείρισης σιδηροδρόμων θα πρέπει να χρησιμοποιούν συστήματα καταμέτρησης επιβατών, κυρίως σε τρένα που εξυπηρετούν εργαζομένους που μετακινούνται από και προς τη δουλειά τους καθώς και στον προαστιακό σιδηρόδρομο, προκειμένου να υπάρχει διαχείρισης της χωρητικότητας.

* Θα πρέπει να υπάρχει διαχείριση της ροής επιβατών στις στάσεις και θα πρέπει να κλείνουν οι σταθμοί εάν δεν μπορούν να διασφαλιστούν επαρκή επίπεδα σε ό,τι αφορά την προστασία της δημόσιας υγείας.

* Θα πρέπει να παρέχονται κίνητρα προκειμένου να ενθαρρύνεται η μετακίνηση εκτός των ωρών αιχμής, όπως προσαρμοσμένη τιμολόγηση ή ευέλικτο ωράριο εργασίας στην περίπτωση τρένων που εξυπηρετούν εργαζομένους, προκειμένου να αποφεύγεται ο συνωστισμός.

* Οι πόρτες θα πρέπει να ανοίγουν σε κάθε στάση είτε αυτόματα είτε από απόσταση από τον οδηγό.

Στο πρόγραμμα για την επανεκκίνηση του τουρισμού περιλαμβάνονται: 

Τι ισχύει για τα αεροπορικά ταξίδια

Οι αεροπορικές εταιρείες δεν θα χρειάζεται να διατηρούν κενές τις μεσαίες θέσεις στα αεροπλάνα, αλλά η χρήση της μάσκας εν πτήσει και στους χώρους των αεροδρομίων θα είναι υποχρεωτική, καθώς εκκινούν σταδιακά οι μετακινήσεις εντός της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Η Κομισιόν προτείνει επίσης οι περιορισμοί που υφίστανται στις «μη αναγκαίες μετακινήσεις» στα 26 κράτη της Ζώνης Σένγκεν να επεκταθούν κατά 30 μέρες έως τις 15 Ιουνίου.

Ακόμη, στο ίδιο έγγραφο επισημαίνεται ότι οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις θα πρέπει να λάβουν υπόψη τις ανάγκες πολιτών να επισκεφτούν μέλη της οικογένειάς τους και αγαπημένα τους πρόσωπα σε άλλες χώρες της Ε.Ε.

Για τουριστικές επιχειρήσεις

Διασφάλιση ρευστότητας για τουριστικές επιχειρήσεις, ιδίως ΜΜΕ, μέσω:

– Ευελιξία βάσει των κανόνων για τις κρατικές ενισχύσεις που επιτρέπουν στα κράτη μέλη να εισάγουν καθεστώτα, όπως συστήματα εγγυήσεων για κουπόνια και άλλα συστήματα ρευστότητας, να υποστηρίζουν εταιρείες στον τομέα των μεταφορών και των ταξιδιών και να διασφαλίζουν ότι ικανοποιούνται οι αξιώσεις αποζημίωσης που προκαλούνται από την πανδημία κορωνοϊού. Τα συστήματα κουπονιών μπορούν να εγκριθούν πολύ γρήγορα από την Επιτροπή, μετά από κοινοποίηση από το ενδιαφερόμενο κράτος μέλος.

– Χρηματοδότηση από την ΕΕ: Η ΕΕ συνεχίζει να παρέχει άμεση ρευστότητα σε επιχειρήσεις που πλήττονται από την κρίση μέσω της πρωτοβουλίας Coronavirus Response Instrument, υπό κοινή διαχείριση με τα κράτη μέλη. Επιπλέον, η Επιτροπή διέθεσε χρηματοδότηση έως και 8 δισεκατομμύρια ευρώ για 100.000 μικρές επιχειρήσειςπου επλήγησαν από την κρίση, με το Ευρωπαϊκό Ταμείο Επενδύσεων.

Εξοικονόμηση θέσεων εργασίας με χρηματοδοτική ανακούφιση έως και 100 δισεκατομμυρίων ευρώ από το πρόγραμμα SURE:

Το πρόγραμμα SURE βοηθά τα κράτη μέλη να καλύψουν το κόστος των εθνικών συστημάτων εργασίας μικρής διάρκειας και παρόμοιων μέτρων που επιτρέπουν στις εταιρείες να διασφαλίζουν θέσεις εργασίας. Η Επιτροπή υποστηρίζει επίσης τις εταιρικές σχέσεις μεταξύ των υπηρεσιών απασχόλησης, των κοινωνικών εταίρων και των εταιρειών για τη διευκόλυνση της επαναπροσδιορισμού, ιδίως για τους εποχιακούς εργαζόμενους.

Συνδέοντας τους πολίτες με την τοπική τουριστική προσφορά, προωθώντας τοπικά αξιοθέατα και τουρισμό και την Ευρώπη ως ασφαλή τουριστικό προορισμό:

Η Επιτροπή θα συνεργαστεί με τα κράτη μέλη για την προώθηση ενός συστήματος κουπονιών προστασίας βάσει του οποίου οι πελάτες μπορούν να υποστηρίξουν τα αγαπημένα τους ξενοδοχεία ή εστιατόρια. Η Επιτροπή θα προωθήσει επίσης πανευρωπαϊκές επικοινωνιακές εκστρατείες που χαρακτηρίζουν την Ευρώπη ως νούμερο ένα τουριστικό προορισμό.

Για να συμπληρώσει τα βραχυπρόθεσμα μέτρα, η Επιτροπή θα συνεχίσει να συνεργάζεται με τα κράτη μέλη για την προώθηση του βιώσιμου τουρισμού σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία και θα ενθαρρύνει τον ψηφιακό μετασχηματισμό των τουριστικών υπηρεσιών για να προσφέρει περισσότερες επιλογές, καλύτερη κατανομή πόρων και νέους τρόπους διαχείρισης των ταξιδιών και τουριστικές ροές.

Η Επιτροπή θα διοργανώσει μια ευρωπαϊκή σύμβαση για τον τουρισμό με θεσμικά όργανα της ΕΕ, τη βιομηχανία, τις περιφέρειες, τις πόλεις και άλλους ενδιαφερόμενους για να οικοδομήσουν από κοινού το μέλλον ενός βιώσιμου, καινοτόμου και ανθεκτικού ευρωπαϊκού τουριστικού οικοσυστήματος – του «ευρωπαϊκού θεματολογίου για τον τουρισμό 2050».

Τι προτείνεται για την ιχνηλάτηση των κρουσμάτων

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενθαρρύνει τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις να χρησιμοποιήσουν εφαρμογές ιχνηλάτησης της COVID-19 σε εθελοντική βάση στο πλαίσιο πακέτου μέτρων που στόχο έχουν την άρση των περιορισμών στα σύνορα και την τόνωση του κλάδου τουρισμού και ταξιδίων στην Ευρωπαϊκή Ένωσης.

Οι χώρες σπεύδουν να αναπτύξουν εφαρμογές ιχνηλάτησης για κινητά τηλέφωνα, με την ελπίδα ότι η τεχνολογία smartphone μπορεί να βοηθήσει να ανοίξουν και πάλι τα σύνορα χωρίς να υπάρξειδεύτερο κύμα της πανδημίας.

Αυτό με τη σειρά του προκάλεσε ανησυχίες για παραβιάσεις προσωπικών δεδομένων και παρακολούθηση από κρατικές υπηρεσίες για καιρό μετά τη χαλάρωση της κρίσης του κορωνοϊού. Οι εφαρμογές χρησιμοποιούν ασύρματη τεχνολογία Bluetooth για να εντοπίσουν αυτούς που ήρθαν σε επαφή με ανθρώπους που προσβλήθηκαν από τον ιό.

«Μια εφαρμογή ιχνηλάτησης επαφών και προειδοποίησης εγκαθίσταται σε εθελοντική βάση και χρησιμοποιείται για να προειδοποιήσει τους χρήστες εάν έχουν βρεθεί κοντά για ορισμένο διάστημα σε κάποιον που βρέθηκε θετικός στην COVID-19», αναφέρεται σε ερωταπαντήσεις που ανήρτησε σήμερα η Κομισιόν στην ιστοσελίδα της αναφορικά με τις εφαρμογές ιχνηλάτησης.

«Οι εφαρμογές ιχνηλάτησης πρέπει να είναι εθελοντικές, διαφανείς, ασφαλείς, διαλειτουργικές και να σέβονται τα προσωπικά δεδομένα ανθρώπων… Όλες οι εφαρμογές θα πρέπει να είναι μόνο προσωρινές, ούτως ώστε να μπορούν να καταργηθούν μόλις τελειώσει η πανδημία. Και θα πρέπει να λειτουργούν οπουδήποτε στην ΕΕ, διασυνοριακά και σε όλα τα λειτουργικά συστήματα», αναφέρεται σε άλλο σημείο.

Οι ανησυχίες ότι οι εφαρμογές δεν θα μπορούν να λειτουργήσουν διασυνοριακά στην ΕΕ ήλθαν στην επιφάνεια ύστερα από διαμάχη μεταξύ της Γαλλίαςκαι της Apple. Η Γαλλία κατηγόρησε την εταιρία ότι υπονομεύει τις προσπάθειές της να αντιμετωπίσει τον κορωνοϊό καθώς αρνείται να καταστήσει τα μοντέλα iPhones πιο συμβατά με την σχεδιαζόμενη εφαρμογή ιχνηλάτησης «StopCovid».

Εξάλλου η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προχωρεί στην έναρξη νομικών διαδικασιών σε βάρος χωρών που παραβιάζουν τη νομοθεσία της ΕΕ μη επιβάλλοντας στις εταιρείες να επιστρέψουν χρήματα σε πελάτες για ταξίδια ή διακοπές που ακυρώθηκαν εξαιτίας της πανδημίας της Covid-19.

Η Βεστάγκερ δήλωσε στη συνέντευξη Τύπου πως οι ταξιδιωτικές εταιρείες, περιλαμβανομένων των αεροπορικών, θα μπορούσαν να δώσουν κίνητρα στους ανθρώπους για να δεχθούν βεβαιώσεις καταβολής χρημάτων (vouchers) για να τις χρησιμοποιήσουν αργότερα, υπογράμμισε όμως πως οι πολίτες της ΕΕ έχουν θεμελιωδώς το δικαίωμα να πάρουν πίσω τα χρήματα που έχουν καταβάλει, αν το θέλουν.

«Από σήμερα θα σταλούν επιστολές στα κράτη μέλη που παραβιάζουν αυτή την πολύ θεμελιώδη αρχή. Οι επιστολές αυτές αποστέλλονται την ώρα που μιλάμε», δήλωσε αναφερόμενη στο πρώτο επίσημο βήμα στο πλαίσιο της αποκαλούμενης παραβίασης νομικών διαδικασιών.

Οι κατευθυντήριες γραμμές της Ευρωπαϊκής Επιτροπής καλύπτουν τα πάντα, από την κατάργηση των εσωτερικών περιορισμών στα σύνορα της ΕΕ έως τη χρήση εφαρμογών ανίχνευσης κινητών τηλεφώνων.

«Στόχος μας είναι η δημιουργία ασφαλών συνθηκών σε κάθε τρόπο μεταφοράς, στο μέτρο του δυνατού, τόσο για τα άτομα που ταξιδεύουν όσο και για τους εργαζόμενους στις μεταφορές», δήλωσε η Επίτροπος Μεταφορών της ΕΕ Αντίνα Βαλεάν.

000_1RH81R
000_1RH8GQ

Το πακέτο κατευθυντήριων γραμμών και συστάσεων

Το πακέτο της Επιτροπής για τον τουρισμό και τις μεταφορές περιλαμβάνει:

Μια συνολική στρατηγική για την ανάκαμψη το 2020 και μετά
Μια κοινή προσέγγιση για την αποκατάσταση της ελεύθερης κυκλοφορίας και την άρση των περιορισμών στα εσωτερικά σύνορα της ΕΕ με σταδιακό και συντονισμένο τρόπο
Ένα πλαίσιο για τη στήριξη της σταδιακής αποκατάστασης των μεταφορώνδιασφαλίζοντας ταυτόχρονα την ασφάλεια των επιβατών και του προσωπικού
Μια πρόταση που στοχεύει να κάνει τα ταξιδιωτικά κουπόνια μια ελκυστική εναλλακτική λύση για την επιστροφή χρημάτων για τους καταναλωτές.
Κριτήρια για την ασφαλή και σταδιακή αποκατάσταση των τουριστικών δραστηριοτήτων και για την ανάπτυξη πρωτοκόλλων υγείας για ιδρύματα φιλοξενίας, όπως ξενοδοχεία.
Για τουρίστες και ταξιδιώτες

Η Επιτροπή επιδιώκει να δώσει στους ανθρώπους τη δυνατότητα, την αυτοπεποίθηση και την ασφάλεια να ταξιδεύουν ξανά με τα ακόλουθα μέτρα:

Ασφαλής αποκατάσταση της ελεύθερης κυκλοφορίας και άρση των ελέγχων στα εσωτερικά σύνορα:

Η ελεύθερη κυκλοφορία και τα διασυνοριακά ταξίδια είναι βασικά για τον τουρισμό. Καθώς τα κράτη μέλη καταφέρνουν να μειώσουν την εξάπλωση του ιού, οι γενικοί περιορισμοί στην ελεύθερη κυκλοφορία πρέπει να αντικατασταθούν από πιο στοχοθετημένα μέτρα. Εάν η γενικευμένη άρση των περιορισμών δεν δικαιολογείται από την κατάσταση της υγείας, η Επιτροπή προτείνει μια σταδιακή και συντονισμένη προσέγγιση που ξεκινά με την άρση των περιορισμών μεταξύ περιοχών ή κρατών μελών με αρκετά παρόμοιες επιδημιολογικές καταστάσεις. Η προσέγγιση πρέπει επίσης να είναι ευέλικτη, συμπεριλαμβανομένης της δυνατότητας επανεισαγωγής ορισμένων μέτρων εάν το απαιτεί η επιδημιολογική κατάσταση.

Τα κράτη μέλη πρέπει να ενεργούν βάσει των ακόλουθων 3 κριτηρίων:

-επιδημιολογικά, εστιάζοντας κυρίως σε τομείς όπου η κατάσταση βελτιώνεται, με βάση τις οδηγίες του Ευρωπαϊκού Κέντρου Πρόληψης και Ελέγχου Νόσων (ECDC) και χρησιμοποιώντας τον περιφερειακό χάρτη που αναπτύχθηκε από το ECDC
-τη δυνατότητα εφαρμογής μέτρων περιορισμού καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού, συμπεριλαμβανομένων των συνοριακών διαβάσεων, συμπεριλαμβανομένων πρόσθετων διασφαλίσεων και μέτρων όπου η φυσική απόσταση μπορεί να είναι δύσκολο να διασφαλιστεί και
-οικονομικά και κοινωνικά ζητήματα, με προτεραιότητα τη διασυνοριακή κυκλοφορία σε βασικούς τομείς δραστηριότητας και συμπεριλαμβανομένων προσωπικών λόγων.

Η αρχή της απαγόρευσης των διακρίσεων έχει ιδιαίτερη σημασία: όταν ένα κράτος μέλος αποφασίζει να επιτρέψει ταξίδια στην επικράτειά του ή σε συγκεκριμένες περιοχές και περιοχές εντός της επικράτειάς του, πρέπει να το κάνει χωρίς διακρίσεις – επιτρέποντας ταξίδια από όλες τις περιοχές, περιοχές ή χώρες στην ΕΕ με παρόμοιες επιδημιολογικές καταστάσεις. Στο ίδιο πνεύμα, όλοι οι περιορισμοί πρέπει να αρθούν χωρίς διακρίσεις, σε όλους τους πολίτες της ΕΕκαι σε όλους τους κατοίκους αυτού του κράτους μέλους ανεξάρτητα από την εθνικότητά τους και πρέπει να εφαρμόζονται σε όλα τα μέρη της Ένωσης σε παρόμοια επιδημιολογική κατάσταση.

Αποκατάσταση μεταφορικών υπηρεσιών σε ολόκληρη την ΕΕ προστατεύοντας παράλληλα την υγεία των εργαζομένων και των επιβατών στις μεταφορές

Οι κατευθυντήριες γραμμές παρουσιάζουν γενικές αρχές για την ασφαλή και σταδιακή αποκατάσταση των αεροπορικών, σιδηροδρομικών, οδικών και πλωτών οδών. Οι κατευθυντήριες γραμμές παρουσιάζουν μια σειρά συστάσεων, όπως η ανάγκη περιορισμού της επαφής μεταξύ επιβατών και εργαζομένων στις μεταφορές, και των ίδιων των επιβατών, μειώνοντας, όπου είναι εφικτό, την πυκνότητα των επιβατών.

Οι οδηγίες περιλαμβάνουν επίσης ενδείξεις σχετικά με τη χρήση εξοπλισμού ατομικής προστασίας, όπως μάσκες προσώπου και επαρκή πρωτόκολλα σε περίπτωση που οι επιβάτες παρουσιάζουν συμπτώματα κορωνοϊού. Οι κατευθυντήριες γραμμές διατυπώνουν επίσης συστάσεις για κάθε τρόπο μεταφοράς και απαιτούν συντονισμό μεταξύ των κρατών μελών ενόψει της αποκατάστασης σταδιακών συνδέσεων μεταξύ τους.

Επαναλειτουργία των τουριστικών υπηρεσιών με ασφάλεια:

Η Επιτροπή καθορίζει ένα κοινό πλαίσιο που παρέχει κριτήρια για την ασφαλή και σταδιακή αποκατάσταση των τουριστικών δραστηριοτήτων και την ανάπτυξη πρωτοκόλλων υγείας για ξενοδοχεία και άλλες μορφές καταλύματος, για την προστασία της υγείας τόσο των επισκεπτών όσο και των εργαζομένων. Αυτά τα κριτήρια περιλαμβάνουν επιδημιολογικά στοιχεία. υπάρχει επαρκής χωρητικότητα συστήματος υγείας για τους ντόπιους και τους τουρίστες · Ισχυρή επιτήρηση και παρακολούθηση και ικανότητα δοκιμής και ανίχνευση επαφών. Αυτές οι οδηγίες θα επιτρέψουν στους ανθρώπους να μείνουν με ασφάλεια σε ξενοδοχεία, κάμπινγκ, Bed & Breakfast ή άλλα καταλύματα διακοπών, να τρώνε και να πίνουν σε εστιατόρια, μπαρ και καφετέριες και να πηγαίνουν σε παραλίεςκαι άλλους υπαίθριους χώρους αναψυχής.

Κάνοντας τα κουπόνια (voucher) μια πιο ελκυστική επιλογή για τους καταναλωτές:

Σύμφωνα με τους κανόνες της ΕΕ, οι ταξιδιώτες έχουν το δικαίωμα να επιλέξουν μεταξύ κουπονιών ή επιστροφής χρημάτων για ακυρωμένα εισιτήρια μεταφοράς (αεροπλάνο, τρένο, λεωφορείο / πούλμαν και πλοία) ή οργανωμένα ταξίδια. Επαναβεβαιώνοντας αυτό το δικαίωμα, η σύσταση της Επιτροπής αποσκοπεί στο να διασφαλίσει ότι τα κουπόνια θα γίνουν μια βιώσιμη και πιο ελκυστική εναλλακτική λύση έναντι της αποζημίωσης για ακυρωμένα ταξίδια στο πλαίσιο της τρέχουσας πανδημίας, η οποία έχει επίσης επιβαρύνει οικονομικά τους ταξιδιωτικούς πράκτορες. Τα εθελοντικά κουπόνια πρέπει να προστατεύονται από την αφερεγγυότητα του εκδότη, με ελάχιστη περίοδο ισχύος 12 μηνών και να επιστρέφονται μετά από ένα έτος το πολύ, εάν δεν εξαργυρωθούν. Θα πρέπει επίσης να παρέχουν στους επιβάτες επαρκή ευελιξία, θα πρέπει να επιτρέπουν στους επιβάτες να ταξιδεύουν στην ίδια διαδρομή υπό τις ίδιες συνθήκες υπηρεσίας ή οι ταξιδιώτες να κάνουν κράτηση για ένα πακέτο ταξιδιωτικής σύμβασης με τον ίδιο τύπο υπηρεσιών ή ισοδύναμης ποιότητας. Θα πρέπει επίσης να μεταφέρονται σε άλλον ταξιδιώτη.

Πώς θα λειτουργήσουν τα ξενοδοχεία – Ειδικές ρυθμίσεις για πισίνες, μπαρ και εστιατόρια

ksenodoxeio-pisina-arthro

Συστάσεις από την Κομισιόν για την επαναλειτουργία των ξενοδοχείων ώστε να διασφαλιστεί η υγεία τόσο των εργαζομένων όσο και των τουριστών – Μέτρα για την ενημέρωση των επισκεπτών – Τι θα συμβεί σε περίπτωση λοίμωξης

Αυστηρές συστάσεις για την επαναλειτουργία των ξενοδοχείων προτείνει η Κομισιόν στο μεγάλο πακέτο για τη σταδιακή επανεκκίνηση της τουριστικής βιομηχανίας.

Στο κείμενο που έστειλε η Κομισιόν στο Συμβούλιο αναφέρεται ότι «πρέπει να ληφθούν υπόψη μέτρα που μειώνουν την παρουσία προσωπικού στην εγκατάσταση, όπως η εργασία από το σπίτι για όλο το προσωπικό που εκτελεί καθήκοντα που ενδέχεται να είναι συμβατά με την τηλεργασία».

«Θα πρέπει να ληφθούν υπόψη μέτρα για τη μείωση του αριθμού των φυσικών επαφών και του χρόνου των φυσικών επαφών μεταξύ των ατόμων εντός του ξενοδοχείου, συμπεριλαμβανομένων των αλλαγών στην εργασία, των αλλαγών στις ώρες γεύματος, της χρήσης τηλεφώνων και ηλεκτρονικών μέσων επικοινωνίας».

Συγκεκριμένα, ο χώρος πρέπει να εφαρμόσει στοχοθετημένα μέτρα για να διασφαλίσει ότι η φυσική απόσταση διατηρείται σε κοινόχρηστους χώρους όπου οι επισκέπτες είναι πιθανό να συγκεντρωθούν για παρατεταμένες χρονικές περιόδους (δηλαδή περισσότερο από 15 λεπτά), όπως ο καθορισμός μέγιστου αριθμού επισκεπτών που επιτρέπεται σε κάθε κοινή εγκατάσταση (π.χ. εστιατόρια, καφετέριες, μπαρ, λόμπι). Θα πρέπει να ληφθεί υπόψη η κατανομή χρόνου επί ψηφιακών κρατήσεων για ώρες γεύματος ή επισκέψεις σε πισίνες ή γυμναστήρια

Όταν η φυσική απόσταση δεν μπορεί να διατηρηθεί πλήρως, θα πρέπει να εξεταστούν εναλλακτικά μέτρα για την προστασία των επισκεπτών και των εργαζομένων, όπως η χρήση γυάλινων ή πλαστικών διαχωριστικών, η χρήση μάσκας κ.λπ.

Κατ’ αρχήν, μια απόσταση 1,5 έως 2 μέτρων θα πρέπει να εφαρμόζεται στους κοινόχρηστους χώρους ολόκληρης της εγκατάστασης (εκτός από άτομα που ταξιδεύουν μαζί και μοιράζονται δωμάτια), που συμπληρώνεται από άλλα μέτρα (π.χ. μάσκα), όπου αυτό δεν είναι δυνατό.

Για εξωτερικούς χώρους (παραλίες, πισίνες, καφετέριες, μπαρ, εστιατόρια κ.λπ.), θα πρέπει να γίνουν ειδικές ρυθμίσεις που να επιτρέπουν τη φυσική απόσταση και την εφαρμογή ειδικών μέτρων υγιεινής. Οι εσωτερικοί χώροι, όπως σπα και πισίνες, πρέπει επίσης να τηρούν αυστηρά μέτρα υγιεινής. Κάθε εγκατάσταση πρέπει να εξετάσει προσεκτικά (π.χ. εγκαταστάσεις παιδικής μέριμνας). Εκδηλώσεις μεγαλύτερης κλίμακας π.χ. οι συναυλίες πρέπει να αναβληθούν.

Εκτός από τη φυσική απόσταση, πρέπει να ληφθούν υπόψη συγκεκριμένα μέτρα προσωπικής προστασίας και πρωτόκολλα καθαρισμού και απολύμανσης, να κοινοποιηθούν στο προσωπικό και τους επισκέπτες και να εφαρμοστούν.

Αυτά τα μέτρα περιλαμβάνουν:

i) Αναπνευστική εθιμοτυπία: η αυστηρή αναπνευστική εθιμοτυπία πρέπει να γνωστοποιείται και να ακολουθείται (βήχας ή φτέρνισμα σε χάρτινο ιστό ή κάμψη αγκώνα) από επισκέπτες και μέλη του προσωπικού. Τα ιδρύματα πρέπει να διασφαλίζουν τη διαθεσιμότητα χαρτιού και δοχείων.

ii) Υγιεινή χεριών: η υγιεινή των χεριών είναι ένα βασικό μέτρο ελέγχου και πρέπει να κοινοποιείται στους επισκέπτες και τους εργαζόμενους μέσω infographics πληροφοριών σε βασικούς χώρους / εγκαταστάσεις (π.χ. στην είσοδο, στις τουαλέτες, στο ταμείο κ.λπ.). Τα καταστήματα πρέπει να διασφαλίζουν την εύκολη πρόσβαση σε εγκαταστάσεις πλυσίματος χεριών με σαπούνι, χαρτοπετσέτες μίας χρήσης ή αυτόματα στεγνωτήρια για στέγνωμα και διαλύματα για απολύμανση με βάση το αλκοόλ.

iii) Χρήση μάσκας προσώπου: Η χρήση μάσκας προσώπου από το προσωπικό και τους επισκέπτες θα πρέπει να θεωρείται μόνο ως συμπληρωματικό μέτρο και όχι αντικατάσταση βασικών προληπτικών μέτρων. Η κατάλληλη χρήση μάσκας προσώπου είναι σημαντική και πρέπει να κοινοποιείται στους επισκέπτες και στο προσωπικό.

iv) Εξαερισμός: Συνιστάται η αύξηση του αριθμού ανταλλαγών αέρα ανά ώρα και η παροχή όσο το δυνατόν περισσότερου εξωτερικού αέρα, είτε με φυσικό είτε με μηχανικό εξαερισμό, ανάλογα με την εγκατάσταση. Συνιστάται αυξημένος αερισμός των δωματίων για τουλάχιστον μία ώρα μετά το check-out των επισκεπτών.

v) Καθαρισμός και απολύμανση: Ο καθαρισμός των επιφανειών που αγγίζονται συχνά, όσο το δυνατόν συχνότερα (τουλάχιστον καθημερινά και αν είναι δυνατόν πιο συχνά) είναι το κλειδί. Παραδείγματα αυτών των επιφανειών είναι πόμολα και λαβές πορτών, καρέκλες και μπράτσα, επιτραπέζιες κορυφές, διακόπτες φωτός, βρύσες νερού, κουμπιά ανελκυστήρα, πάγκο μπαρ, κ.λπ. Το προσωπικό πρέπει να ενημερώνεται και να εκτελεί τη διαδικασία καθαρισμού μετά το check out, καθώς και σχετικά με την επεξεργασία εξοπλισμού καθαρισμού, διαχείρισης απορριμμάτων, πλυντηρίου και προσωπικής υγιεινής μετά τον καθαρισμό.

Η Επίτροπος για την Υγεία και την Ασφάλεια των Τροφίμων, Στέλλα Κυριακίδη, δήλωσε σχετικά ότι «γνωρίζουμε πόσο ανυπομονούν οι Ευρωπαίοι πολίτες για το καλοκαίρι και τα ταξίδια. Οι τεράστιες θυσίες τους τους τελευταίους μήνες θα επιτρέψουν μια προσεκτική και σταδιακή επανέναρξη – προς το παρόν. Όμως, η αποσυμπίεση και ο τουρισμός δεν θα είναι χωρίς κίνδυνο όσο ο ιός κυκλοφορεί ανάμεσά μας. Πρέπει να διατηρήσουμε την επαγρύπνηση, τη σωματική απομάκρυνση και τις αυστηρές προφυλάξεις για την υγεία σε ολόκληρο το οικοσύστημα τουρισμού και μεταφορών για να αποτρέψουμε όσο το δυνατόν περισσότερες επιδημίες. Δεν θα αφήσουμε τις προσπάθειές μας να χαθούν».

Μέτρα για την ενημέρωση των επισκεπτών

Σε ό,τι αφορά την πληροφόρηση που θα έχουν οι επισκέπτες, η Κομισιόν τονίζει ότι θα πρέπει να λαμβάνουν όλες τις απαραίτητες πληροφορίες με προσιτό τρόπο, συμπεριλαμβανομένων μέσω ψηφιακών μέσων, πριν από την άφιξη και στον τόπο φιλοξενίας, σχετικά με όλες τις τρέχουσες οδηγίες από τις τοπικές αρχές δημόσιας υγείας, καθώς και συγκεκριμένα μέτρα που έχουν τεθεί σε ισχύ και επηρεάζουν τους άφιξη, διαμονή και αναχώρηση.

Οι επισκέπτες θα πρέπει επίσης να ενημερώνονται μέσω συγκεκριμένης σήμανσης πριν από την είσοδο της εγκατάστασης των σημαδιών και των συμπτωμάτων της COVID-19, ώστε να γνωρίζουν τι πρέπει να κάνουν σε περίπτωση που εμφανίσουν συμπτώματα κατά τη διάρκεια της διαμονής τους ή εντός 14 ημερών μετά αναχώρηση.

Τα καταλύματα θα πρέπει επίσης να διασφαλίζουν ότι τα στοιχεία επικοινωνίας των επισκεπτών σε αυτά θα είναι διαθέσιμα σε περίπτωση που χρειαστούν για τον εντοπισμό επαφών.

Τι θα συμβεί αν εντοπιστεί λοίμωξη

Η Κομισιόν αναφέρεται και στην περίπτωση πιθανών λοιμώξεων μεταξύ των επισκεπτών ή του προσωπικού.

Συγκεκριμένα, σε περίπτωση ύποπτης περίπτωσης COVID-19 μεταξύ επισκεπτών ή μελών του προσωπικού κατά τη διάρκεια της εργασίας, πρέπει να εφαρμοστεί το σχέδιο δράσης που έχει καταρτίσει η εγκατάσταση και να ακολουθηθούν οι σχετικές οδηγίες από το ECDC και τις εθνικές και τοπικές υγειονομικές αρχές, όσον αφορά:

i) Τα μέτρα απομόνωσης και απόστασης που πρέπει να εφαρμόζονται στο δυνητικά μολυσμένο άτομο.

ii) Τη διαδικασία, βάσει της εθνικής νομοθεσίας, για να ενημερωθούν οι ιατρικές υπηρεσίες με σκοπό την παροχή ιατρικών συμβουλών, test ή πιθανής μετεγκατάστασης σε ιατρική εγκατάσταση.

iii) Τη διαδικασία, βάσει της εθνικής νομοθεσίας, για να ενημερωθούν οι τοπικές αρχές δημόσιας υγείας και οι πιθανές δραστηριότητες ανίχνευσης επαφών.

iv) Τις απαραίτητες διαδικασίες καθαρισμού και απολύμανσης που πρέπει να εκτελεστούν.

v) Την απαραίτητη συνεργασία και πληροφόρηση σε συναδέλφους ή τα μέλη του προσωπικού που ενδέχεται να είχαν έρθει σε επαφή με το περιστατικό στην εγκατάσταση από 2 ημέρες πριν και 14 ημέρες μετά την έναρξη των συμπτωμάτων.

ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ τα νέα διεθνή πρωτόκολλα Safe Travels για τον Τουρισμό και τα Ταξίδια, από το WTTC|ΚΕΙΜΕΝΑ

Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Ταξιδιών και Τουρισμού, WTTC, έδωσε σήμερα στην δημοσιότητα τα νέα πρωτόκολλα για την επανεκκίνηση της ταξιδιωτικής βιομηχανίας και το money-tourism.gr, παρουσιάζει το σύνολο των ρυθμίσεων.

Τα πρωτόκολλα Safe Travels παρέχουν συγκεκριμένες οδηγίες προς τους προορισμούς, τις χώρες, τους παρόχους ταξιδιωτικών υπηρεσιών, και τους ταξιδιώτες σχετικά με τη νέα προσέγγιση της υγιεινής στη μετά-Κορωνοϊού εποχή, και αφορούν τον κλάδο της Φιλοξενίας, τις Αερομεταφορές, τα Αεροδρόμια, τις Κρουαζιέρες, τα Ψώνια, τις Μεταφορές, την αγορά MICE, κ.ο.κ..

Κύρια προτεραιότητα είναι η ασφάλεια των εργαζομένων και των ταξιδιωτών. Βασισμένα στα πιο πρόσφατα δεδομένα και τις οδηγίες από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (WHO) και τα Κέντρα Πρόληψης και Ελέγχου των Ασθενειών (CDC), τα μέτρα προσπαθούν να αποφύγουν την εμφάνιση standards, τα οποία θα εμποδίσουν την ανάκαμψη του κλάδου.

wttcΗ Πρόεδρος και CEO του WTTC, Gloria Guevara, αναφέρεται στην εμπειρία από προηγούμενες κρίσεις, όπως αυτή της 11ης Σεπτεμβρίου και τονίζει την ανάγκη για συντονισμένη δράση εκ μέρους του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα με βάση τις ανάγκες του κλάδου των ταξιδιών και του Τουρισμού.

Οι νέες οδηγίες χωρίζονται σε 5 βασικούς πυλώνες, οι οποίοι είναι η επανέναρξη της λειτουργίας, η διασφάλιση της ασφάλειας των ταξιδιωτών, η αποκατάσταση της εμπιστοσύνης, η καινοτομία και η εφαρμογή εύχρηστων πολιτικών.

Τα μέτρα που ανακοινώθηκαν είναι τα εξής:

Φιλοξενία\Ξενοδοχεία
  1. Ομάδες καθαρισμού όλων των χώρων του ξενοδοχείου με ειδική προσοχή σε σημεία υψηλής επαφής
  2. Εφαρμογή μέτρων για την τήρηση απόστασης μέσω σημάνσεων
  3. Εκπαίδευση προσωπικού ως προς τον έλεγχο της μετάδοσης, την τήρηση απόστασης και την εφαρμογή επαυξημένων υγειονομικών μέτρων
  4. Απομάκρυνση των περιττών αντικειμένων
  5. Χρήση τεχνολογιών αυτοματοποίησης, όπως οι ανέπαφες πληρωμές
  6. Room service χωρίς επαφή
  7. Σωστή επικοινωνία προς τους πελάτες σχετικά με τα πρωτόκολλα υγιεινής
  8. Ασφαλής λειτουργία εγκαταστάσεων τροφίμων και ποτών, καθώς και αιθουσών συνεδριάσεων και διοργανώσεων υπό την τήρηση των μέτρων ασφαλείας

Πιο συγκεκριμένα, μερικά από τα πρωτόκολλα του ξενοδοχειακού κλάδου είναι τα εξής:

  • Παροχή αδειών λειτουργίας στα ξενοδοχεία από τις κυβερνήσεις
  • Δημιουργία πλάνου αντιμετώπισης κρουσμάτων
  • Εφαρμογή κανόνων τήρησης απόστασης
  • Ανέπαφες πληρωμές
  • Προστασία στους  χώρους εστίασης και στην Παρασκευή γευμάτων
  • Εκπαίδευση προσωπικού βάσει των τελευταίων οδηγιών του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας και των τοπικών αρχών
  • Συνεχής έλεγχος της υγείας των εργαζομένων και ενθάρρυνση τήρησης των μέτρων που προτείνουν οι κυβερνήσεις και ο ΠΟΥ
  • Σωστή επικοινωνία προς τους επισκέπτες μέσω έντυπων και ψηφιακών μέσων
  • Τοποθέτηση σημάνσεων σε όλο το ξενοδοχείο προς ενημέρωση των επισκεπτών για τα μέτρα που εφαρμόζονται, την τήρηση απόστασης και των συστάσεων
  • Ενημέρωση επισκεπτών για τη χρήση μάσκας, της απολύμανσης των χεριών και της τήρησης της απόστασης
  • Συνεργασία με τον κλάδο και άλλες κυβερνήσεις  με στόχο την ανάπτυξη κανόνων για διασυνοριακά ταξίδια
  • Δημιουργία κινήτρων και παροχή άμεση στήριξης για ενίσχυση διαμονής στα ξενοδοχεία
Λιανικό Εμπόριο
  • Αυστηρά πρωτόκολλα καθαρισμού
  • Εκπαίδευση προσωπικού στα νέα μέτρα
  • Τήρηση αποστάσεων μέσω σημάνσεων
  • Περιορισμός επαφών μέσω της χρήσης της τεχνολογίας και της ψηφιακής αυτοματοποίησης
  • Προτίμηση ανέπαφων πληρωμών
  • Διάθεση αντισηπτικών στην είσοδο, την έξοδο και το μπάνιο
  • Ψηφιακά μενού σε όλα τα καταστήματα εστίασης
  • Ειδική προσοχή στην απόσταση μεταξύ καθισμάτων και τραπεζιών, καθώς και διαχείριση ουρών
  • Όριο στην πληρότητα των πάρκινγκ προς αποφυγή συνωστισμού

Πιο συγκεκριμένα, μερικά από τα πρωτόκολλα του κλάδου της λιανικής είναι τα εξής:

  • Τήρηση οδηγιών λειτουργίας που έχουν διαμορφωθεί από τις κυβερνήσεις και τις υγειονομικές αρχές
  • Εκπαίδευση ομάδων πριν την επανεκκίνηση της λειτουργίας σχετικά με τα νέα μέτρα προστασίας
  • Αναδιαμόρφωση των χώρων στα καταστήματα
  • Εξαερισμός των γραφείων και προτίμηση φρέσκου αέρα
  • Εκπαίδευση για νέες δεξιότητες πωλήσεων
  • Εφαρμογή νέων πρωτοκόλλων λειτουργίας για F&B, συμπεριλαμβανομένων των ανεφοδιαστικών γραμμών, της παρασκευής φαγητού και της καθαριότητας μεταξύ άλλων
  • Εφαρμογή μέτρων καταγραφής της υγείας των επισκεπτών όπως ο έλεγχος της θερμοκρασίας, η τήρηση της απόστασης και η διαχείριση των ουρών αναμονής
  • Χρήση νέων τεχνολογιών, όπως ο ψηφιακοί χάρτες και τα μενού μεταξύ άλλων, για αποφυγή περιττών επαφών
  • Αναστολή υπηρεσιών που δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν χωρίς επαφή
  • Μέτρα προώθησης και οικονομικής ενίσχυσης του προορισμού (φοροελαφρύνσεις και απαλλαγές από την καταβολή τελών)
  • Διευκόλυνση έκδοσης Visa
  • Παροχή δημόσιων μεταφορικών μέσων από και προς τον προορισμό
  • Συντονισμός με συνεργάτες στα ταξίδια και τις μεταφορές για την αποφυγή συνωστισμού
  • Πρόβλεψη για τις ερωτήσεις των πελατών σχετικά με τα νέα πρωτόκολλα και εκπαίδευση του προσωπικού για την παροχή των κατάλληλων απαντήσεων
  • Συνεχής επικοινωνία με τους πελάτες των συνεργατών και των προμηθευτών
  • Παροχή ξεκάθαρου μηνύματος στα μέσα
  • Συνεργασία με τοπικές κυβερνήσεις και τουριστικές αρχές για επεξήγηση των πρωτοκόλλων και ενθάρρυνσή τους να λειτουργήσουν ως εκπρόσωποι με στόχο την ταχεία ανάκαμψη του κλάδου και της οικονομίας
Τα μέτρα για τις αερομεταφορές και τις κρουαζιέρες είναι ακόμα υπό διαμόρφωση.

Τα παραπάνω μέτρα έχουν διαμορφωθεί ύστερα από διαβουλεύσεις με σημαντικούς συνδέσμους του κλάδου, όπως το ACI, η CLIA, και η ΙΑΤΑ.

Η πρωτοβουλία του WTTC στηρίζεται από πλήθος εταιριών και φορέων των κλάδων. Συγκεκριμένα μερικοί από τους διακεκριμένους CEO και ηγέτες του κλάδου είναι οι:

  • Chris Nassetta, Πρόεδρος και CEO των ξενοδοχείων Hilton
  • Federico J. González, Πρόεδρος και CEO του Radisson Hospitality
  • Keith Barr, CEO του Ομίλου Intercontinental
  • Brett Tollman, CEO του Travel Corporation
  • Jane Sun, CEO του Trip.com
  • Alex Zozaya, Πρόεδρος της Apple Leisure
  • Pansy Ho, Γενική Διευθύντρια και Εκτελεστική Πρόεδρος του Ομίλου Shun Tak Holdings.
  • Gabriel Escarrer, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος και CEO των Meliá Hotels International 
  • Kike Sarasola, Πρόεδρος και Ιδρυτής του Room Mate 
  • Sabina Fluxà, Αντιπρόεδρος και CEO των  Iberostar Hotels & Resorts
  • Carlos Muñoz, Γενικός Διευθυντής του  Hotelbeds
  • Frank Rainieri, Πρόεδρος και Ιδρυτής του  Grupo Puntacana
  • Shirley Tan, CEO του Ομίλου  Rajawali Property 
  • Hugo Desenzani, CEΟ των Libertador Hotels 
Διαβάστε ΕΔΩ αναλυτικά τα πρωτόκολλα για τον ξενοδοχειακό κλάδο
Διαβάστε ΕΔΩ αναλυτικά τα πρωτόκολλα για το λιανικό εμπόριο

– Πηγή:  money-tourism.gr

6 ΣΧΟΛΙΑ

  1. «Αυτά τα κριτήρια περιλαμβάνουν επιδημιολογικά στοιχεία. Να υπάρχει επαρκής χωρητικότητα συστήματος υγείας για τους ντόπιους και τους τουρίστες»
    ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ!

  2. αυτο δεν ειναι σχεδιο για τον τουρισμο και τις διακοπες αλλα τα μαρτυρια του αγιου Βαρθολομαιου!!
    ουφ, αστο, καλυτερα απο του χρονου διακοπες πιο ανετα.

  3. Για μια εβδομάδα ξεγνοιασιάς μακρυά απ την καθημερινότητα,θα στοιχίζει στον Ευρωπαίο τα μαρτύρια του Τάνταλου…επιτέλους ας σοβαρευτούν,ας μην ανοίξουμε και να καταλάβουν όλοι,μα ΌΛΟΙ την σημασία του τουρισμού για το Κράτος μας και κυρίως οι βολεμένοι που Κυβερνούσαν και Κυβερνούν..πρώτα απ όλα τώρα φαίνεται η έλλειψη Νοσοκομείου…φαντάζεται κανένας να έχει πέντε τροχαία από μπόμπες και μαστούρες σε μία μέρα και 4 ύποπτα κρούσματα διασκορπισμένα σε διάφορα σημεία της Κω?Φαντάζεται κανείς τι έχει να γίνει αν ξεκινήσουν οι συνεχείς αποβάσεις ..’επενδυτών’?

Γράψτε απάντηση στο George Ακύρωση απάντησης