Διανομή ειδικού πρόσθετου κοινωνικού μερίσματος έτους 2017 σε μόνιμους κατοίκους νησιωτικών περιοχών
Έκτακτο μέρισμα από 500 έως 2.100 ευρώ μέχρι του τέλος του χρόνου
Σε μία έκτακτη διανομή ειδικού μερίσματος που θα κυμαίνεται από 500 έως και 2.100 ευρώ, ανάλογα με την οικογενειακή κατάσταση και το ύψος του εισοδήματος και της περιουσίας στους κατοίκους 27 νησιών, προχωρά η κυβέρνηση για να αντισταθμιστεί η επιβάρυνση που φέρνει η κατάργηση από την Πρωτοχρονιά των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ.
Το μέρισμα θα καταβληθεί μέχρι το τέλος του έτους με τη σχετική δαπάνη να ανέρχεται στα 25 εκατ. ευρώ. Τα κριτήρια και η διαδικασία υποβολής αιτήσεων είναι ίδια με αυτά που εφαρμόστηκαν για την χορήγηση του έκτακτου κοινωνικού μερίσματος. Έτσι οι νησιώτες θα υποβάλουν αιτήσεις μέσω της πλατφόρμας της ΗΔΙΚΑ στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.koinonikomerisma.gr.
Για τη χορήγηση του επιδόματος καθορίζονται εισοδηματικά κριτήρια τα οποία είναι πιο διευρυμένα σε σχέση με το κοινωνικό μέρισμα και περιουσιακά κριτήρια. Δικαιούχοι θα είναι όλοι οι κάτοικοι των νησιών που εξαιρέθηκαν με απόφαση από την αύξηση του ΦΠΑ.
Τα κριτήρια είναι τα εξής:
- Στα μονοπρόσωπα νοικοκυριά με έναν ενήλικα θα καταβληθούν 700 ευρώ αν το εισόδημα είναι έως 8.000 ευρώ, 600 ευρώ αν το εισόδημα κυμαίνεται από 8.001 έως 16.000 ευρώ και 500 ευρώ αν το εισόδημα κυμαίνεται από 16.000 έως 24.000 ευρώ.
- Στα νοικοκυριά με δύο ενήλικα μέλη το επίδομα θα ανέρχεται στα 1.050 ευρώ για εισόδημα έως 12.000 ευρώ, στα 900 ευρώ για εισόδημα από 12.000 έως 24.000 ευρώ και στα 750 ευρώ για εισόδημα από 24.000 έως 36.000 ευρώ.
- Στα νοικοκυριά με δύο ενήλικες και ένα ανήλικο παιδί το επίδομα θα είναι 1.225 ευρώ για εισόδημα έως 14.000 ευρώ, 1.050 ευρώ για εισόδημα από 14.000 έως 28.000 ευρώ και 875 ευρώ για εισόδημα από 28.000 έως 42.000 ευρώ.
Πηγή: εφημερίδα Έθνος
Κ.Υ.Α. αριθμ. πρωτ.: 2/92119/2017 Καθορισμός των κριτηρίων, των όρων και των προϋποθέσεων διανομής ειδικού πρόσθετου κοινωνικού μερίσματος έτους 2017 σε μόνιμους κατοίκους νησιωτικών περιοχών
(Καθορισμός των κριτηρίων, των όρων και των προϋποθέσεων διανομής ειδικού πρόσθετου κοινωνικού μερίσματος έτους 2017 σε μόνιμους κατοίκους νησιωτικών περιοχών)
Κατηγορία: Φορολογία Εισοδήματος
Αθήνα, 19/12/2017
Αρ. Πρωτ.: 2/92119/19-12-2017
(ΦΕΚ Β’ 4505/20-12-2017)
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
Α. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
1. ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
ΓΕΝΙΚΟ ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΘΗΣΑΥΡΟΦΥΛΑΚΙΟΥ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΝΟΝΩΝ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
2. ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ-ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΩΝ ΑΝΑΦΟΡΩΝ
– ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ
Β. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ
Γ. ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΑΡΧΗ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ
1. ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
2. ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
– ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΙΣΠΡΑΞΕΩΝ
– ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΑΜΕΣΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ
– ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΟΛΟΓΙΟΥ
ΘΕΜΑ : «Καθορισμός των κριτηρίων, των όρων και των προϋποθέσεων διανομής ειδικού πρόσθετου κοινωνικού μερίσματος έτους 2017 σε μόνιμους κατοίκους νησιωτικών περιοχών».
ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις του άρθρου 1 του ν.4501/2017 (Α’ 178),
2. Τις διατάξεις της παρ. 4 του άρθρου 21 του ν.2859/2000 (Α’ 248), όπως τροποποιήθηκαν με τη διάταξη του ά. 118 του ν. 4446/2016 (Α’ 240),
3. Τις διατάξεις του ν.4270/2014 «Αρχές δημοσιονομικής διαχείρισης και εποπτείας (ενσωμάτωση της Οδηγίας 2011/85/ΕΕ) – δημόσιο λογιστικό και άλλες διατάξεις» (Α’ 143),
4. Τις διατάξεις του ν.4389/2016 (Α’ 94),
5. Τις διατάξεις του ν.4174/2013 «Φορολογικές διαδικασίες και άλλες διατάξεις» (Α’ 170),
6. Τις διατάξεις του άρθρου πρώτου, παρ. ΙΑ, υποπαρ. ΙΑ.2 του ν. 4093/2012 (Α’ 222),
7. Τις διατάξεις του άρθρου 40 του ν. 4141/2013 (Α’ 81),
8. Τις διατάξεις του ν.δ.356/1974 «Κώδικας Εισπράξεως Δημοσίων Εσόδων» (Α’ 90),
9. Τις διατάξεις του ν.3607/2007 «Σύσταση και Καταστατικό της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Κοινωνικής Ασφάλισης ΑΕ (Η.ΔΙ.ΚΑ. Α.Ε.) και λοιπές ασφαλιστικές και οργανωτικές διατάξεις» (Α’ 245),
10. Τις διατάξεις του π.δ.80/2016 «Ανάληψη υποχρεώσεων από τους διατάκτες» (Α’ 145),
11. Τις διατάξεις του άρθρου 90 του «Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα», που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ.63/2005 (Α’ 98),
12. Τις διατάξεις του π.δ. 73/2015 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 116),
13. Τις διατάξεις του π.δ. 125/2016 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών (Α’ 210),
14. Την υπ’ αριθμ. ΥΠΟΙΚ 0010218 ΕΞ 2016/14.11.2016 απόφαση του Πρωθυπουργού και Υπουργού Οικονομικών «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στην Υφυπουργό Οικονομικών Αικατερίνη Παπανάτσιου» (Β’ 3696),
15. Την υπ’ αριθμ. Υ29/2015 (Β’ 2168) απόφαση του Πρωθυπουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών Γεώργιο Χουλιαράκη»,
16. Την υπ’ αριθμ. Δ27/οικ. 15239/645/16.5.2013 (Β’ 1227) κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει,
17. Την υπ’ αριθμ. πρωτ. 2/91586/19.12.2017 εισήγηση της Διεύθυνσης Προϋπολογισμού Γενικής Κυβέρνησης της Γενικής Διεύθυνσης Προϋπολογισμού και Δημοσιονομικής Πολιτικής του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους,
18. Το γεγονός ότι από την παρούσα απόφαση προκαλείται πρόσθετη δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού, πέραν της αρχικώς προβλεφθείσας, το ύψος της οποίας εξαρτάται από πραγματικά γεγονότα (πλήθος δικαιούχων), προβλέπεται ότι δεν θα υπερβεί το ποσό των είκοσι πέντε εκατομμυρίων (25.000.000) ευρώ και επιτρέπεται από τις παρούσες δημοσιονομικές συνθήκες. Η εν λόγω δαπάνη θα καλυφθεί από τις πιστώσεις που έχουν εγγραφεί στον προϋπολογισμό εξόδων του Υπουργείου Οικονομικών υπό Ειδικό Φορέα 23-200 «Γενικές Κρατικές Δαπάνες», ΚΑΕ 2762 «Δαπάνη χορήγησης κοινωνικού μερίσματος». Προκαλείται επίσης δαπάνη για την αμοιβή της ΔΙΑΣ Α.Ε., ύψους περίπου πενήντα χιλιάδων (50.000) ευρώ, που θα καλυφθεί από τις εγγεγραμμένες πιστώσεις του προϋπολογισμού εξόδων του Υπουργείου Οικονομικών, υπό Ειδικό Φορέα 23-200 «Γενικές Κρατικές Δαπάνες» και ΚΑΕ 0874 «Αμοιβές και προμήθειες τραπεζών και πιστωτικών ιδρυμάτων».
19. Την υπ’ αρ. ΔΟΔΑ 0002680ΕΞ 2017/19.12.2017 απόφαση ανάληψης υποχρέωσης στον προϋπολογισμό του Υπουργείου Οικονομικών τρέχοντος έτους και ειδικότερα στον Ε.Φ 23¬200 και ΚΑΕ 0874 για κάλυψη της δαπάνης αμοιβής της ΔΙΑΣ Α.Ε. (καταχώριση με α/α 100327 στο Βιβλίο Εγκρίσεων και Εντολών Πληρωμής και ΑΔΑ 96ΘΧΗ-Σ16),
20. Τις ιδιαίτερες συνθήκες των νησιωτικών περιοχών.
21. Το γεγονός ότι η ειδική εντολή πληρωμής του άρθρου 4 παρ. 4 επέχει θέση απόφασης ανάληψης υποχρέωσης.
Α Π Ο Φ Α Σ Ι Ζ Ο Υ Μ Ε
Καθορίζουμε τα κριτήρια εισοδήματος, περιουσίας, διαμονής, καθώς και λοιπά κριτήρια για την εφάπαξ καταβολή ειδικού πρόσθετου κοινωνικού μερίσματος έτους 2017 σε μόνιμους κατοίκους νησιωτικών περιοχών, όπως αυτές προσδιορίζονται κατωτέρω, τις επιμέρους κατηγορίες των δικαιούχων, τη βάση, τον τρόπο υπολογισμού και το ύψος της παροχής ανά κατηγορία δικαιούχων, τις προϋποθέσεις, τον φορέα, τη διαδικασία, τον χρόνο και τρόπο καταβολής, τον χρόνο και τρόπο ελέγχου των εισοδηματικών, περιουσιακών και των λοιπών κριτηρίων για τη χορήγησή του, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή του άρθρου 1 του νόμου ν.4501/2017 (Α’ 178), ως ακολούθως:
Άρθρο 1
Ορισμοί
Ωφελούμενη μονάδα: το νοικοκυριό, του οποίου ο δικαιούχος δηλώνει ως μόνιμη κατοικία στη δήλωση φορολογίας εισοδήματος του φορολογικού έτους 2016 νησί των Νομών Έβρου, Λέσβου, Χίου, Σάμου και Δωδεκανήσου, πλην των νήσων Ρόδου, Καρπάθου, Λέσβου, Λέρου, Σάμου, Χίου και Κω, απαρτιζόμενο από όλα τα εν ζωή κατά την υποβολή της αίτησης άτομα που διαμένουν κάτω από την ίδια στέγη, συμπεριλαμβανομένων και των φιλοξενούμενων ατόμων, όπως προκύπτει από τις δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος του φορολογικού έτους 2016. Στην ωφελούμενη μονάδα εντάσσονται υποχρεωτικά και τα ενήλικα τέκνα έως 25 ετών που φοιτούν σε πανεπιστημιακές σχολές ή σχολεία ή ινστιτούτα επαγγελματικής εκπαίδευσης ή κατάρτισης, ανεξαρτήτως του τόπου διαμονής τους.
Τα άτομα που έχουν δηλώσει ότι φιλοξενούνται από φυσικά πρόσωπα στις δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος του φορολογικού έτους 2016, δεν έχουν ίδιο δικαίωμα στην καταβολή ειδικού πρόσθετου κοινωνικού μερίσματος και προσμετρώνται υποχρεωτικά στη φιλοξενούσα μονάδα. Περιλαμβάνονται, επίσης, όσοι διαβιούν στον δρόμο ή σε ακατάλληλα καταλύματα, με την προϋπόθεση ότι έχουν καταγραφεί από τις κοινωνικές υπηρεσίες των Δήμων ή κάνουν χρήση των υπηρεσιών Ανοικτών Κέντρων Ημέρας Αστέγων που λειτουργούν στους Δήμους.
Δικαιούχος: το ενήλικο άτομο που υποβάλλει αίτηση για λογαριασμό της ωφελούμενης μονάδας, η οποία έχει κριθεί και πληροί τα κριτήρια ένταξης στο πρόγραμμα.
Ανήλικα μέλη: τα μέλη της ωφελούμενης μονάδας έως 18 ετών.
Συνολικό εισόδημα ωφελούμενης μονάδας: το συνολικό, πραγματικό ή τεκμαρτό, εισόδημα από κάθε πηγή ημεδαπής και αλλοδαπής προέλευσης- προ φόρων, μετά την αφαίρεση των εισφορών για κοινωνική ασφάλιση – όλων των μελών της ωφελούμενης μονάδας, όπως προκύπτει από τις δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος του φορολογικού έτους 2016. Στο συνολικό εισόδημα της ωφελούμενης μονάδας συμπεριλαμβάνεται το σύνολο των επιδομάτων και των κάθε μορφής χρηματικών μεταβιβάσεων, καθώς και το σύνολο των εισοδημάτων που απαλλάσσονται από τον φόρο ή φορολογούνται με ειδικό τρόπο.
Ειδικά για όσους έχουν συμπληρώσει στις 31.10.2017 τουλάχιστον έξι (6) μήνες συνεχόμενης ανεργίας εντός του τρέχοντος έτους (2017), όπως αυτό προκύπτει από τα μητρώα ανέργων του Οργανισμού Ασφάλισης Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ), δεν λαμβάνεται υπόψη τυχόν ατομικό εισόδημα του φορολογικού έτους 2016 από μισθωτή εργασία έως το ύψος των 9.000 ευρώ, προσαυξανόμενο κατά το ποσό των 1.500 ευρώ για κάθε επιπλέον μήνα ανεργίας πέραν των έξι (6) μηνών εντός του έτους 2017. Στον όρο μισθωτή εργασία περιλαμβάνονται επιπλέον και τα εισοδήματα της περ. στ’ της παρ. 2 του άρθρου 12 του ν.4172/2013 (Α’ 167), όπως καταγράφονται στους κωδικούς 307-308 του εντύπου Ε1, το άθροισμα καθαρών ποσών από παροχή εργασίας με εργόσημο, όπως καταγράφονται στους κωδικούς 309-310 του εντύπου Ε1, καθώς και τα εισοδήματα από οικοδομικά ένσημα, αυτασφάλιση κ.λπ., όπως καταγράφονται στους κωδικούς 311-312 του εντύπου Ε1.
Κλίμακα ισοδυναμίας ωφελούμενης μονάδας: το άθροισμα της στάθμισης που προκύπτει ανάλογα με τη σύνθεση της ωφελούμενης μονάδας και τον αριθμό των μελών της, δίνοντας στάθμιση 1 μονάδα στον πρώτο ενήλικα, 0,5 σε κάθε επιπλέον ενήλικα και 0,25 στα ανήλικα μέλη. Προκειμένου για ωφελούμενη μονάδα με ένα τουλάχιστον πρόσωπο με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω (κωδικοί εντύπου Ε1: 001, 002, 005, 006 905, 906, 913 και 914), η κλίμακα ισοδυναμίας ωφελούμενης μονάδος προσαυξάνεται κατά 0,5 για κάθε ανάπηρο μέλος. Προκειμένου για μονογονεϊκά νοικοκυριά που λαμβάνουν το ενιαίο επίδομα στήριξης τέκνων ή το ειδικό επίδομα τρίτεκνων/πολύτεκνων οικογενειών η κλίμακα ισοδυναμίας ωφελούμενης μονάδας προσαυξάνεται κατά 0,25 για τον πρώτο ενήλικα. Το μέγιστο της κλίμακας ισοδυναμίας δεν επιτρέπεται σε καμία περίπτωση να υπερβαίνει το 3.
Ισοδύναμο εισόδημα ωφελούμενης μονάδας: το εισόδημα που προκύπτει από τη διαίρεση του συνολικού εισοδήματος της ωφελούμενης μονάδας με την αντίστοιχη κλίμακα ισοδυναμίας και το οποίο καθορίζει την επιλεξιμότητά της και το ύψος του κοινωνικού μερίσματος, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 2.
Ποσό εισοδηματικής ενίσχυσης: το εφάπαξ ποσό των 700 ευρώ για την 1η κατηγορία δικαιούχων, των 600 ευρώ για τη 2η κατηγορία δικαιούχων και των 500 ευρώ για την 3η κατηγορία δικαιούχων, όπως αυτές ορίζονται στο άρθρο 2, πολλαπλασιαζόμενο με την κλίμακα ισοδυναμίας της ωφελούμενης μονάδας.
Δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος του φορολογικού έτους 2016: Οι εκκαθαρισμένες αρχικές ή τροποποιητικές δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος, οι οποίες έχουν υποβληθεί έως 31/10/2017.
Άρθρο 2
Κριτήρια ένταξης στο πρόγραμμα
Η ωφελούμενη μονάδα δικαιούται το ειδικό πρόσθετο κοινωνικό μέρισμα εφόσον πληρούνται σωρευτικά τα ακόλουθα κριτήρια εισοδήματος, περιουσίας, διαμονής, καθώς και τα λοιπά κριτήρια της παρ.3:
1. Εισοδηματικά κριτήρια
Για την καταβολή της εισοδηματικής ενίσχυσης, το ισοδύναμο εισόδημα της ωφελούμενης μονάδας, όπως ορίζεται στο άρθρο 1, δεν πρέπει να υπερβαίνει το ποσό των 24.000 ευρώ. Η ωφελούμενη μονάδα εντάσσεται στην 1η κατηγορία δικαιούχων, εάν το ισοδύναμο εισόδημά της δεν υπερβαίνει το ποσό των 8.000 ευρώ, στη 2η κατηγορία δικαιούχων, εάν το ισοδύναμο εισόδημά της δεν υπερβαίνει το ποσό των 16.000 ευρώ και στην 3η κατηγορία δικαιούχων, εάν το ισοδύναμο εισόδημά της δεν υπερβαίνει το ποσό των 24.000 ευρώ (βλ. Παράρτημα Α).
2. Περιουσιακά κριτήρια
α. Ακίνητη περιουσία:
Η συνολική φορολογητέα αξία της ακίνητης περιουσίας όλων των μελών της ωφελούμενης μονάδας, στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό, όπως αυτή προσδιορίζεται για τον υπολογισμό του συμπληρωματικού ΕΝ.Φ.Ι.Α. με τις διατάξεις του ν.4223/2013 (Α’ 287) και προκύπτει από την τελευταία εκδοθείσα μέχρι 31.10.2017 πράξη προσδιορισμού φόρου, δεν μπορεί να υπερβαίνει στο σύνολό της το ποσό των 200.000 ευρώ για μονομελή ωφελούμενη μονάδα, προσαυξανόμενη κατά ένα έκτο (1/6) των 200.000 ευρώ για κάθε πρόσθετο μέλος και έως του ποσού των 300.000 ευρώ.
β. Κινητή περιουσία:
Το συνολικό ύψος των καταθέσεων όλων των μελών της ωφελούμενης μονάδας σε όλα τα πιστωτικά ιδρύματα της χώρας ή του εξωτερικού, ή/και η τρέχουσα αξία μετοχών, ομολόγων κ.τ.λ., όπως προκύπτουν από τις ηλεκτρονικές διασταυρώσεις δεν μπορεί να υπερβαίνει το ποσό των 15.000 ευρώ για μονομελή ωφελούμενη μονάδα, πολλαπλασιαζόμενο με την αντίστοιχη κλίμακα ισοδυναμίας της ωφελούμενης μονάδας ανάλογα με τη σύνθεση αυτής.
Το συνολικό ποσό από τόκους καταθέσεων των μελών της ωφελούμενης μονάδας σε όλα τα πιστωτικά ιδρύματα της χώρας ή του εξωτερικού, όπως έχουν δηλωθεί στη δήλωση φορολογίας εισοδήματος (Ε1) του φορολογικού έτους 2016, δεν μπορεί να υπερβαίνει το ποσό που προκύπτει από τον κατωτέρω μαθηματικό τύπο:
Ετήσιος τόκος = 15.000*κλίμακα ισοδυναμίας ωφελούμενης μονάδας * μέσο ετήσιο καταθετικό επιτόκιο 2016/100
γ. Περιουσιακά τεκμήρια:
Εξαιρούνται από τη χορήγηση και δεν κρίνονται δικαιούχοι του ειδικού πρόσθετου κοινωνικού μερίσματος νοικοκυριά, τα μέλη των οποίων, βάσει της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος του φορολογικού έτους 2016:
– εμπίπτουν στον φόρο πολυτελούς διαβίωσης,
– δηλώνουν δαπάνες για αμοιβές πληρωμάτων σκαφών αναψυχής,
– δηλώνουν δαπάνες άνω των χιλίων πεντακοσίων (1.500) ευρώ για δίδακτρα σε ιδιωτικά σχολεία,
– δηλώνουν δαπάνες για οικιακούς βοηθούς, οδηγούς αυτοκινήτων, δασκάλους και λοιπό προσωπικό,
όπως αυτές προσδιορίζονται στους αντίστοιχους κωδικούς του εντύπου Ε1.
Επιπλέον, εξαιρούνται από τη χορήγηση και δεν κρίνονται δικαιούχοι του ειδικού πρόσθετου κοινωνικού μερίσματος φορολογικοί κάτοικοι αλλοδαπής, οι οποίοι υποχρεούνται να υποβάλουν δήλωση φορολογίας εισοδήματος στην Ελλάδα, καθώς και ο/η σύζυγος αυτών.
3. Κριτήριο διαμονής και λοιπά κριτήρια (ασφάλισης, υποβολής φορολογικής δήλωσης κ.λπ.)
Ο δικαιούχος του ειδικού πρόσθετου κοινωνικού μερίσματος πρέπει να διαμένει νόμιμα και μόνιμα στην ελληνική επικράτεια για τα τελευταία πέντε έτη (5), όπως αυτό προκύπτει από την υποβολή δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος κατά την τελευταία πενταετία. Επιπλέον, ο δικαιούχος θα πρέπει να έχει δηλώσει ως μόνιμη κατοικία στη δήλωση φορολογίας εισοδήματος του φορολογικού έτους 2016 νησί των Νομών Έβρου, Λέσβου, Χίου, Σάμου, Δωδεκανήσου, πλην των νήσων Ρόδου, Καρπάθου, Λέσβου, Λέρου, Σάμου, Χίου και Κω.
Ο δικαιούχος οφείλει να είναι ασφαλισμένος τουλάχιστον μία φορά σε οποιονδήποτε φορέα κύριας ασφάλισης και για χρόνο ασφάλισης μεγαλύτερο του ενός μήνα μέχρι και 31/10/2017, όπως αυτό προκύπτει από το μητρώο Άμεσα Ασφαλισμένων και Συνταξιούχων του ΕΦΚΑ είτε να είναι συνταξιούχος εξ ιδίου δικαιώματος ή εκ μεταβιβάσεως είτε να λαμβάνει το επίδομα κοινωνικής αλληλεγγύης ανασφάλιστων υπερηλίκων του άρθρου 93 του ν.4387/2016 (Α’ 85). Το κριτήριο της υποχρεωτικής ασφάλισης τουλάχιστον μία φορά σε οποιονδήποτε φορέα κύριας ασφάλισης και για χρόνο ασφάλισης μεγαλύτερο του ενός μήνα μέχρι 31.10.2017 δεν ισχύει για τις εξής περιπτώσεις: α) για δικαιούχους 67 ετών και άνω και β) για μονοπρόσωπα νοικοκυριά, στα οποία ο δικαιούχος είναι πρόσωπο με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω (κωδικοί εντύπου Ε1: 001, 002, 005, 006 905, 906, 913 και 914).
Ο δικαιούχος και όλα τα ενήλικα μέλη του νοικοκυριού πρέπει να έχουν υποβάλει δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος φορολογικού έτους 2016, εφόσον έχουν υποχρέωση.
Άρθρο 3
Διαδικασία υποβολής αιτήσεων
Η διαδικασία υποβολής αιτήσεων αποτελείται από τα κάτωθι στάδια:
1. Η αίτηση, η οποία επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης του ν.1599/1986 (Α’ 75) ως προς τα δηλούμενα στοιχεία και συναίνεσης για τη λήψη φορολογικών δεδομένων που τηρούνται στην Α.Α.Δ.Ε., υποβάλλεται από τον/την υπόχρεο ή τον/τη σύζυγο του υπόχρεου υποβολής δήλωσης φορολογίας εισοδήματος της ωφελούμενης μονάδας μέσω του διαδικτυακού τόπου του προγράμματος (www.koinonikomerisma.gr), χρησιμοποιώντας τους προσωπικούς κωδικούς πρόσβασης του πληροφοριακού συστήματος TAXISnet της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.).
Κατ’ εξαίρεση, είναι δυνατή η οίκοθεν καταβολή του ειδικού πρόσθετου κοινωνικού
μερίσματος σε δικαιούχους, εφόσον πληρούνται σωρευτικά τα ακόλουθα κριτήρια:
α) Ο υπόχρεος ή συνυπόχρεος είναι είτε συνταξιούχος είτε λαμβάνει το επίδομα κοινωνικής αλληλεγγύης ανασφάλιστων υπερηλίκων του άρθρου 93 του ν.4387/2016.
β) Ο υπόχρεος ή συνυπόχρεος είναι ηλικίας εβδομήντα (70) ετών και άνω.
γ) Δεν υπάρχουν στην ωφελούμενη μονάδα εξαρτώμενα μέλη ούτε φιλοξενούμενοι.
δ) Έχει δηλωθεί κύρια κατοικία (πίνακας υπ’ αρ. 5 στο έντυπο Ε1) και όχι φιλοξενία σε άλλο φυσικό πρόσωπο.
2. Σε περίπτωση ωφελούμενης μονάδας που απαρτίζεται και από φιλοξενούμενα μέλη, η αίτηση υποβάλλεται αποκλειστικά από τον/την υπόχρεο ή τον/τη σύζυγο του υπόχρεου υποβολής δήλωσης φορολογίας εισοδήματος της φιλοξενούσας μονάδας, για το σύνολο των μελών της ωφελούμενης μονάδας. Σε αυτήν την περίπτωση, κατά την επεξεργασία της αίτησης, θα ζητηθεί η συναίνεση των φιλοξενούμενων ατόμων μέσω των κωδικών τους TAXISnet για τη λήψη από την ΗΔΙΚΑ Α.Ε. των στοιχείων τους που τηρούνται στην Α.Α.Δ.Ε.. Η συναίνεση όλων των φιλοξενούμενων ενηλίκων εντός της προθεσμίας υποβολής της αίτησης είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την ολοκλήρωσή της.
3. Όλα τα δεδομένα που αφορούν σε προσωπικά στοιχεία, στη σύνθεση του νοικοκυριού, σε φορολογικά και οικονομικά στοιχεία, στοιχεία εγγραφής στον ΕΦΚΑ και στοιχεία ανεργίας, προκύπτουν από διασυνδέσεις ή διασταυρώσεις ιδίως με τις βάσεις δεδομένων της ΑΑΔΕ, του ΑΜΚΑ, του ΕΦΚΑ, της ΕΑΠ και του ΟΑΕΔ και προσυμπληρώνονται αυτόματα. Τα δεδομένα που συγκεντρώνει η Η.ΔΙ.Κ.Α. Α.Ε. θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά και μόνο για τις ανάγκες επεξεργασίας των αιτήσεων χορήγησης του κοινωνικού μερίσματος. Απαραίτητη είναι η συμπλήρωση αριθμού λογαριασμού IBAN. Ο αιτών φέρει την ευθύνη για τη συμπλήρωση αριθμού λογαριασμού, ο οποίος είναι έγκυρος και ενεργός και στον οποίο είναι υποχρεωτικά είτε αποκλειστικός δικαιούχος είτε συνδικαιούχος.
Εάν ο ενδιαφερόμενος δεν είναι αποκλειστικά δικαιούχος ή συνδικαιούχος στον δηλωμένο αριθμό λογαριασμού, δεν κρίνεται δικαιούχος του ειδικού πρόσθετου κοινωνικού μερίσματος και δεν πραγματοποιείται η σχετική πληρωμή, ακόμα και αν πληρούνται τα κριτήρια χορήγησής του.
Σε περίπτωση που κάποιος IBAN δεν είναι ενεργός, με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή η πίστωση του λογαριασμού, στον οποίο ο ενδιαφερόμενος είναι αποκλειστικά δικαιούχος ή συνδικαιούχος, θα πρέπει αυτός να μεταβεί στο οικείο πιστωτικό ίδρυμα και να διευθετήσει το εν λόγω ζήτημα μέχρι τη λήξη της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων. Εάν ο ίδιος ΙΒΑΝ εμφανίζεται δηλωμένος τρεις ή περισσότερες φορές για διαφορετικούς αιτούντες, τότε η αίτηση ακυρώνεται αυτόματα.
4. Κατά την επεξεργασία της αίτησης, ο αιτών δύναται να αλλάξει τη σύνθεση της ωφελούμενης μονάδας, όπως αυτή προκύπτει από τη δήλωση φορολογίας εισοδήματος του φορολογικού έτους 2016, με την προσθήκη τέκνου που έχει γεννηθεί μετά την 31η.12.2016, εισάγοντας τον Α.Μ.Κ.Α. του.
5. Σε περίπτωση που στη σύνθεση του νοικοκυριού, όπως αυτή απεικονίζεται στη βάση δεδομένων της ΑΑΔΕ και τις δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος του 2016, προκύψει φιλοξενούμενο μέλος, το οποίο είναι άγνωστο στον αιτούντα, ο τελευταίος δύναται να το εξαιρέσει, χρησιμοποιώντας την αντίστοιχη επιλογή που θα είναι διαθέσιμη στο σύστημα. Η επιλογή αυτή συνιστά καταγγελία προς την οικεία ΔΟΥ σε βάρος του εμφαινόμενου ως φιλοξενούμενου περί ψευδούς υποβολής δήλωσης φορολογίας εισοδήματος. Στη συνέχεια ο αιτών δύναται να προχωρήσει στη διαδικασία υποβολής αίτησης.
6. Σε περίπτωση που προκύψει ασυμφωνία στοιχείων μεταξύ ΑΦΜ και ΑΜΚΑ, ο αιτών ή τα μέλη του νοικοκυριού (ανάλογα με το μέλος στου οποίου τα στοιχεία υπάρχει ασυμφωνία) θα πρέπει εντός της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων να αιτηθεί την αλλαγή στοιχείων του ΑΜΚΑ του στα ΚΕΠ. Στη συνέχεια, θα πρέπει να προχωρήσει στην ολοκλήρωση της διαδικασίας υποβολής της αίτησης.
7. Σε περίπτωση που προκύψει ασυμφωνία των στοιχείων ΑΜΚΑ, ΑΦΜ ή του ελάχιστου χρόνου ασφάλισης, όπως αυτά προκύπτουν από το μητρώο του ΕΦΚΑ, ο αιτών θα πρέπει εντός της προθεσμίας υποβολής αίτησης να επικαιροποιήσει τα στοιχεία του στον ΕΦΚΑ.
8. Μετά την οριστική υποβολή της αίτησης, ο αιτών ενημερώνεται αυτόματα για την έγκριση ή την απόρριψή της, καθώς και για το ύψος της παροχής.
9. Η αίτηση δύναται να ακυρωθεί από τον αιτούντα εντός της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων – ανεξάρτητα του αν έχει υποβληθεί οριστικά ή όχι- και να υποβληθεί νέα.
10. Άτομα που έχουν δηλώσει στη δήλωση φορολογίας εισοδήματος του φορολογικού έτους 2016 ότι φιλοξενούνται από φυσικά πρόσωπα, δεν είναι χωριστά δικαιούχοι ειδικού πρόσθετου κοινωνικού μερίσματος.
Άρθρο 4
Χρόνος υποβολής αιτήσεων και πληρωμών
1. Για τη μηχανογραφική διαδικασία χορήγησης του ειδικού πρόσθετου κοινωνικού μερίσματος ορίζεται ως αρμόδιος φορέας η Ανώνυμη Εταιρεία με την επωνυμία Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση Κοινωνικής Ασφάλισης (εφεξής Η.ΔΙ.Κ.Α. Α.Ε.).
2. Η καταβολή του ειδικού πρόσθετου κοινωνικού μερίσματος γίνεται εφάπαξ με πίστωση σε τραπεζικό λογαριασμό του δικαιούχου, ο οποίος υποδεικνύεται στην κατά τα ανωτέρω υποβαλλόμενη αίτησή του. Η Η.ΔΙ.Κ.Α. Α.Ε. συντάσσει αναλυτική κατάσταση δικαιούχων, η οποία περιλαμβάνει τα πλήρη στοιχεία των δικαιούχων, τον αριθμό τραπεζικού λογαριασμού σε μορφή ΙΒΑΝ, το πιστωτικό ίδρυμα στο οποίο τηρείται ο λογαριασμός και το ποσό ειδικού πρόσθετου κοινωνικού μερίσματος που αντιστοιχεί σε κάθε δικαιούχο. Η ηλεκτρονική μορφή της κατάστασης αυτής είναι επεξεργάσιμη από την εταιρία «Διατραπεζικά συστήματα Α.Ε.» (ΔΙΑΣ Α.Ε.) προς την οποία και διαβιβάζεται. Επίσης, διαβιβάζεται συγκεντρωτική κατάσταση δικαιούχων σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή που περιλαμβάνει το συνολικό ποσό ειδικού πρόσθετου κοινωνικού μερίσματος, ολογράφως και αριθμητικώς, ανά τράπεζα ή πιστωτικό ίδρυμα. Οι ανωτέρω καταστάσεις εγκρίνονται από τον αρμόδιο διατάκτη του Υπουργείου Οικονομικών.
3. Η ανωτέρω έντυπη συγκεντρωτική κατάσταση αποστέλλεται στη Διεύθυνση Λογιστικής Γενικής Κυβέρνησης του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους (Γ.Λ.Κ.), η οποία εκδίδει, βάσει αυτής, ειδική εντολή προς την Τράπεζα της Ελλάδος για χρέωση του λογαριασμού του Δημοσίου 200 «Ελληνικό Δημόσιο – Συγκέντρωση Εισπράξεων – Πληρωμών» με πίστωση των τραπεζικών λογαριασμών των οικείων τραπεζών ή πιστωτικών ιδρυμάτων, μέσω των οποίων διενεργούνται οι πληρωμές των δικαιούχων. Η ανωτέρω εντολή κοινοποιείται στη Διεύθυνση Προϋπολογισμού και Δημοσιονομικών Αναφορών της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Οικονομικών και στη ΔΙΑΣ Α.Ε..
4. Για την πληρωμή του ειδικού πρόσθετου κοινωνικού μερίσματος, η ειδική εντολή πληρωμής της προηγούμενης παραγράφου επέχει θέση απόφασης ανάληψης υποχρέωσης.
5. α. Η εμφάνιση των σχετικών πληρωμών στη δημόσια ληψοδοσία πραγματοποιείται με την έκδοση συμψηφιστικών χρηματικών ενταλμάτων από τη Διεύθυνση Οικονομικής Διαχείρισης της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Οικονομικών.
β. Δικαιολογητικά για την έκδοση των σχετικών χρηματικών ενταλμάτων ορίζονται τα ακόλουθα:
i) Απόφαση του Υπουργού Οικονομικών για την έκδοση του συμψηφιστικού χρηματικού εντάλματος, που εκδίδεται με μέριμνα της Διεύθυνσης Λογιστικής Γενικής Κυβέρνησης του Γ.Λ.Κ..
ii) Συγκεντρωτική κατάσταση της παραγράφου 3.
iii) Αντίγραφα της ειδικής εντολής προς την Τράπεζα της Ελλάδος και της αναγγελίας της Τράπεζας για τη χρέωση του λογαριασμού 200.
6. Η Διεύθυνση Λογιστικής Γενικής Κυβέρνησης, οι συμβαλλόμενες τράπεζες και τα λοιπά πιστωτικά ιδρύματα δεν θεωρούνται δημόσιοι υπόλογοι και ευθύνονται μόνο για τυχόν λάθη από δική τους υπαιτιότητα.
Άρθρο 5
Αχρεωστήτως καταβληθέντα – Αναδρομικότητα και συμψηφισμός πληρωμών
1. Με την επιφύλαξη τυχόν προστίμων που προβλέπονται από άλλες διατάξεις, στα φυσικά πρόσωπα που δηλώνουν ψευδή στοιχεία στην αίτησή τους, επιβάλλονται οι κυρώσεις που προβλέπονται από την κείμενη νομοθεσία σε περίπτωση υποβολής ψευδούς δηλώσεως.
2. Τυχόν αχρεωστήτως καταβληθέντα ποσά καταλογίζονται σε βάρος του ανοικείως λαβόντος, με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών ή του νομίμως εξουσιοδοτημένου από αυτόν οργάνου και εισπράττονται κατά τις διατάξεις του ΚΕΔΕ.
Άρθρο 6
Έναρξη ισχύος
Η απόφαση αυτή ισχύει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ
Ε. ΑΧΤΣΙΟΓΛΟΥ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Ε. ΤΣΑΚΑΛΩΤΟΣ
Ο ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Γ. ΧΟΥΛΙΑΡΑΚΗΣ
Η ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Α. ΠΑΠΑΝΑΤΣΙΟΥ
Ακριβές αντίγραφο
Ο Προϊστάμενος Αυτοτελούς Γραφείου Γραμματείας και Αρχείου
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Α: Παραδείγματα υπολογισμού εισοδηματικών ορίων και εισοδηματικής ενίσχυσης ανά σύνθεση ωφελούμενης μονάδας
«Οι θέσεις προσωρινής φιλοξενίας προσφύγων με 30 διαμερίσματα στην πόλη της Νέας Φιλαδέλφειας,- Νέας Χαλκηδόνας και σε όμορες περιοχές επεκτείνει το πρόγραμμα ESTIA – Πρόγραμμα Στήριξης Έκτακτης Ανάγκης για την Ένταξη και τη Στέγαση, που χρηματοδοτείται από το τμήμα Πολιτικής Προστασίας και Ανθρωπιστικής Βοήθειας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (ΕCHO) και υλοποιείται σε στενή συνεργασία με το Υπουργείο Μεταναστευτικής Πολιτικής. Το πρόγραμμα στέγασης προσφύγων και αιτούντων άσυλο έχει μέχρι σήμερα προσφέρει αξιοπρεπή στέγαση σε πάνω από 37.000 πρόσφυγες.
Πούλησαν σκληρή διαπραγμάτευση στην Τρόικα για αναστολή 6 μηνών φοβούμενοι την παραίτηση του « του ΨΗΛΟΥ ΓΙΓΑΝΤΑ », του Κάπτεν Ηλία ΜΝΗΜΟΝΙΟφόρου ΚΑΜΑΤΕΡΟΥ… Με ΑΣΠΙΡΙΝΕΣ, ΑΝΤΙΔΩΡΟΓΙΑ ΤΑ ΔΗΘΕΝ ΜΕΤΡΑ ΝΗΣΙΩΤΙΚΙΤΗΤΑΣ, ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΟ ΙΣΟΔΥΝΑΜΟ που θα, θα, θα, μοιράζουν με ΣΟΥΝΕΤΙ 24% …. ΟΧΙ ΛΑΪΚΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΑΛΛΕΣ ΣΚΛΗΡΕΣ ΜΑΧΕΣ για άλλα μνημονιακά μέτρα… Έρχονται ΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΚΑΙ ΟΙ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΣΕ ΔΕΞΙΑ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ… Η πρώτη φορά «ΑΡΙΣΤΕΡΑ που τύφλα να έχει η ΔΕΞΙΑ και η ΧΟΥΝΤΑ» ψήφισε ΑΔΙΚΟΥΣ ΕΜΜΕΣΟΥΣ ΦΟΡΟΥΣ, την κατάργηση του ΜΕΙΩΜΕΝΟΥ ΦΠΑ ΣΤΑ ΝΗΣΙΑ στο 24% της άγονης γραμμής, ΑΥΞΗΣΕΙΣ 25% στον ΕΝΦΙΑ ακόμα και στα σεισμόπληκτα, ΙΧ, ΚΑΥΣΙΜΑ, ΚΑΦΕ, ΚΑΠΝΙΣΜΑ, ΜΠΙΡΑ, ΤΟΥΡΙΣΜΟ, ΤΗΛΕΦΩΝΙΑ, ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ, με ταυτόχρονο ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ των ασημικών του κράτους: ΕΛΛΗΝΙΚΟ, ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ-ΛΙΜΑΝΙΑ-ΤΡΕΝΑ –ΔΕΗ-ΟΤΕ-των λιγνιτικών μονάδων της ΔΕΗ και έχουμε συνέχεια… ΟΛΑ τα ψήφισε ο Κάπτεν Ηλίας ο ΜΝΗΜΟΝΙΟφόρος ο κ@λοτούμπας του λαϊκισμού και της ψευτιάς , ο δειλός που είναι δεν είχε κότσια τουλάχιστον ΝΑ ΠΑΡΑΙΤΗΘΕΙ ΟΠΩΣ ΕΛΕΓΕ. Είναι πολλά τα 85.000 Ευρώ που εισπράττει και το ξελάσπωσαν… -Monkey Hangers-
Φυσικά τώρα πουλάνε νησιωτικότητα και μεταφορικό ισοδύναμο τα ανθρωπάκια σαν τον συγΚΑΜΕΝΟ ΜΠΟΥΛΗ και τον Κάπτεν Ηλία τον ΜΝΗΜΟΝΙΟφόρο που βροντοφώναζαν ότι θα παραιτηθούν αλλά τώρα μοιράζουν προεκλογικά αντίδωρο και παυσίπονα. – Αλεξίκακος –
….Δεν αφορα την Κω το μερισμα ρε αλανια
Έτσι είναι μπάρμπα. Εμείς και θα πληρώσουμε τον μισό χρόνο τον αυξημένο ΦΠΑ (από Ιούλιο) και δεν θα πάρουμε επίδομα. Βέβαια με τα 15000 καταθέσεις και τα 200,000 για ακίνητη πολλοί θα βγουν (πάλι) απ’ έξω. Ο επιχειρηματίας δηλαδή που έχει την μεγαλύτερη επιβάρυνση δεν θα πάρει μία.
Τι να καλύψει το αντίδωρο που δίνουν ,όταν αυτό που επηρεάζει την Οικονομία των νησιών πλήγεται ανεπανόρθωτα?Ο Τουρισμός δηλαδή.Οι ελεεινοί τά χουν χάσει..Ποιος ξένος θα βγει έξω απ τον ξενοδοχείο που του παρέχει τα πάντα τσάμπα ,να ξοδέψει με ΦΠΑ μεγαλύτερο απ την χώρα του?Έχει πάει κάποιος απ τους Καρανίκες να δει τις τιμές Ευρώπη ?Ξέρετε ότι οι τιμές βασικότατων προιόντων ήταν ήδη μεγαλύτερες από πόλεις του Εξωτερικού?Nα στείλω κ.Κιάρη τιμές βασικών αγαθών από Βόρεια Ευρώπη?Το πλήγμα είναι βαρύτατο,καταδικάζει όλους τους μικρούς και μόνο σαχλαμάρες πολιτικοί της πεντάρας θα μπορούσαν να κάνουν τέτοιες ζημιές σε ‘ευαίσθητες’ περιοχές.Αν Αυτό το μόρφωμα πάρει διψήφιο ποσοστό στις επόμενες εκλογές,ε τότε…είμαστε για πειράματα…
ΚΑΛΑ ΚΑΝΕΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΑΙ ΤΙΜΩΡΕΙ ΜΕ ΤΕΤΟΙΟ ΤΡΟΠΟ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΝΤΑΡΣΙΕΣ ΔΗΜΑΡΧΟΥΣ. ΤΩΡΑ ΛΟΙΠΟΝ ΚΥΡΙΕ ΚΥΡΙΤΣΗ ΔΕΝ ΘΑ ΒΓΕΙΣ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΠΟΥ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΔΕΝ ΔΙΝΕΙ ΤΟ ΒΟΗΘΗΜΑ ΣΤΗΝ ΚΩ? ΑΛΛΑ ΕΤΣΙ ΕΙΝΑΙ. ΔΕΝ ΕΙΔΑ ΠΟΤΕ ΚΑΠΟΙΟΝ ΑΠΟ ΕΣΑΣ ΝΑ ΠΑΕΙ ΒΟΛΤΑ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΝΑ ΔΕΙ ΤΙΜΕΣ ΤΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ. ΑΜΦΙΒΑΛΛΩ ΕΑΝ ΠΑΣ ΣΟΥΠΕΡΜΑΡΚΕΤ ΝΑ ΔΕΙΣ ΜΕ ΤΙ ΚΟΣΤΟΣ ΨΩΝΙΖΟΥΜΕ ΤΑ ΑΓΑΘΑ. ΤΟ 24% ΜΑΣ ΠΕΙΡΑΞΕ! ΑΦΟΥ ΟΙ ΤΙΜΕΣ ΣΤΟ ΝΗΣΙ ΕΙΝΑΙ ΗΔΗ ΣΤΟ 24% ΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΚΛΑΨΙΑΡΗΔΕΣ ΤΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΤΑ ΡΙΧΝΟΥΝ ΟΛΑ ΣΤΑ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΑ ΟΤΙ ΦΤΑΙΝΕ! ΠΙΟ ΣΥΧΝΑ ΣΑΣ ΒΛΕΠΕΙ Ο ΕΛΕΓΧΟΣ ΣΤΑ ΣΥΝΟΡΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΠΑΡΑ Η ΚΩΣ! ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΟΙΞΕΙ Η ΣΕΖΟΝ ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΘΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΤΗΝ ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΟΥ ΦΠΑ ΜΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΥΠΕΡΚΕΡΔΟΣ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΘΑ ΓΛΥΚΑΝΕΙ ΤΙΣ ΤΣΕΠΕΣ ΟΛΩΝ.
ΔΕΝ ΤΙΜΩΡΕΙ ΤΟΝ ΔΗΜΑΡΧΟ ΤΟΝ ΛΑΟ ΤΙΜΩΡΕΙ ΚΑΙ Ο ΚΑΙΡΟΣ ΕΧΕΙ ΓΥΡΙΣΜΑΤΑ.ΜΗΝ ΚΑΜΕΙΣ ΜΗΝ ΣΟΥ ΚΑΜΟΥΝΕ ΜΗΝ ΠΕΙΣ ΝΑ ΜΗΝ ΣΟΥ ΠΟΥΝΕ.