Βήμα μπρος η ηλ. διαχείριση αιτημάτων δημοτών – Βήματα…πίσω η μάχη συμφερόντων χωρίς την κοινωνία & τους εκπροσώπους συλλογικών φορέων

0
1901

vima_mpros_h_hl_aegeanews-2

Βήμα μπρος η ηλεκτρονική διαχείριση αιτημάτων δημοτών – Βήματα…πίσω η μάχη συμφερόντων χωρίς την κοινωνία & τους εκπροσώπους συλλογικών φορέων
Η ηλεκτρονική διαχείριση των αιτημάτων των δημοτών (από παράπονα, καταγγελίες, μέχρι… κλείσιμο λακκούβων), όπως και η κατάθεση αιτήσεων για χορήγηση εγγράφων είναι ένα πολύ σημαντικό βήμα μετάβασης στη νέα ψηφιακή εποχή που αναμφισβήτητα επικροτείται απ’ όλους. Και σίγουρα, δεν μπορεί να παραβλέψει κανείς ότι και η προηγούμενη δημοτική αρχή είχε τη δική της συμβολή σε αυτή τη μετάβαση, με την ολοκλήρωση του ευρυζωνικού δικτύου και τη δημιουργία της ιστοσελίδας (portal) του δήμου. Είναι λοιπόν από τις καλές στιγμές στην ΤΑ που ισχύει -άσχετα αν δεν ακούστηκε αυτή τη φορά- ότι : “η διοίκηση έχει συνέχεια ασχέτως αν αλλάζουν οι δημ. αρχές…”. Πάντως, για να μην περιαυτολογούμε, άλλοι δήμοι κατέκτησαν αυτά τα βήματα εδώ και 2-3 χρόνια (πχ Δήμος Βόλου).

Και ασφαλώς, θα φανεί στην πράξη αν και πως θα λειτουργήσει και αν θα ανταποκριθεί στις υψηλές απαιτήσεις που προσδιόρισε ο δήμαρχος ένας-δύο απλοί διαχειριστές είτε των ηλεκτρονικών, είτε των τηλεφωνικών αιτηάτων… (Δηλ. Να παρακολουθούνται τα αιτήματα μέχρι το χρόνο υλοποίησής τους και να δίνονται απαντήσεις σε όλα, όπως και στατιστικά στοιχεία προς τα έξω, σε τακτικά χρονικά διαστήματα, όπως το κάνει ήδη από το 2014 *)

Το καλύτερο αποτέλεσμα αυτής της νέας λειτουργίας, όπως δείχνει η εμπειρία από άλλους πιο προχωρημένους σε αυτό τον τομέα δήμους- είναι να λειτουργήσει οργανωμένο Γραφείο Διοικητικής Βοήθειας και Επικοινωνίας με τον δημότη, που να την υποστηρίζει.

Τα αιτήματα πολύ σωστά δεν πρέπει να κατατίθενται μόνο ηλεκτρονικά από την αρχή, γιατί υπάρχει ο κίνδυνος να μην έχει την ανταπόκριση που θα περιμέναμε (όπως η ηλεκτρονική διαβούλευση για τους κανονισμούς, που όπως παραπονέθηκε ο δήμαρχος είναι αναρτημένα εδώ και τόσο καιρό στην ιστοσελίδα του δήμου και ούτε ένας δεν κατέθεσε μέχρι τώρα την άποψη του…) Οπότε, το καλύτερο είναι, να μπορεί ακόμα να δέχεται -γιατί όχι (;)- και αυτοπροσώπως τους δημότες (για να αποφορτιστεί και ο δήμαρχος ή η γραμματεία του με τις καθημερινές επισκέψεις του τύπου “τα παράπονά σας στο δήμαρχο” οι περισσότεροι εκ των οποίων φεύγουν δυσαρεστημένοι αφού είναι αδύνατο να εισακουστούν εκείνη τη στιγμή).

Η χρήση της νέας τεχνολογίας θα μπορούσε να αξιοποιηθεί και για την επιτροπή διαβούλευσης μιας και η απάντηση του δημάρχου Γ. Κυρίτση στο προηγούμενο σημείωμά μας (“Τι απέγινε η περίφημη Επιτροπή Διαβούλευσης;”) ήταν ότι “τους καλούμε και δεν πατάνε…” Θα μπορούσαν επί παραδείγματι να συνεδριάζουν με τηλεδιάσκεψη όπως προβλέπεται για τα συλλογικά όργανα από το Υπ. Εσωτερικών και ηλεκτρονικής διοίκησης εδώ και κάποια χρόνια.

Επιμένουμε πάντως: Το θέμα των πολυκαταστημάτων (βλέπε: άδεια επέκτασης Lidl ή το νέο τουριστικό τέλος που θα επανέλθει, τα νέα βήματα τουριστικής προβολής, η διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας του hot spot (για να μην περιμένουμε απλώς “τα χειρότερα”, εφόσον το κέντρο είναι πολύ μακριά ή… στον κόσμο του). Όχι πρέπει , αλλά ΕΠΡΕΠΕ να συζητούνται και να αποφασίζονται ΣΥΛΛΟΓΙΚΑ είτε με την επιτροπή διαβούλευσης είτε με τους εκπροσώπους των συναρμόδιων/συνεμπλεκόμενων φορέων.

Ειδάλλως (όπως έγινε και στο τελευταίο δημ. συμβούλιο η τοπ. Κοινωνία (όπως και οι ενεργοί πολίτες) θα απέχει (/χουν) συνειδητά ολοένα και περισσότερο ή θα θεωρεί (/ουν) ότι η κάθε παράταξη ενδιαφέρεται μόνο να διασφαλίσει τα συμφέροντα των “δικών” της και οι φωνές ή οι αλαλαγμοί (“κοκορομαχίες”) στο δημ. συμβούλιο, είναι απλά για επικοινωνιακή κατανάλωση. Όπως και για να καλύψουν τη μάχη συμφερόντων (τραβώντας το “πάπλωμα” προς το μέρος τους οι άρχοντες και όχι προς το συμφέρον των πολλών…)

*Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία, κατά τη διάρκεια ενός έτους λειτουργίας της νέας ιστοσελίδας του Δήμου Βόλου (2014), παρακολουθούνται ηλεκτρονικά 270 αιτήματα, εκ των οποίων τα περισσότερα έχουν απαντηθεί και κάποια άλλα – τα πλέον πρόσφατα – βρίσκονται σε διαδικασία διεκπεραίωσης. Από τον Ιούνιο του 2013 λειτουργεί και η τηλεφωνική γραμμή 15242 (αστική χρονοχρέωση) για την εξυπηρέτηση των δημοτών που δεν έχουν τη δυνατότητα χρήσης του διαδικτύου.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ