Αρχική Ειδήσεις Δημόσιας Κρίσης Τέμπη – Κόλαφος η έκθεση Κοκοτσάκη: Η φωτιά της εμπορικής αμαξοστοιχίας σκότωσε...

Τέμπη – Κόλαφος η έκθεση Κοκοτσάκη: Η φωτιά της εμπορικής αμαξοστοιχίας σκότωσε 27 παιδιά – Διαψεύδεται ο Μητσοτάκης

0
26

Προσπαθεί να γλυτώσει από την οργή του κόσμου

Τρόμαξαν τον Μητσοτάκη οι συγκεντρώσεις και έκανε στροφή 180 μοιρών – Οι κωλοτούμπες, όμως, έχουν κόστος – Οι αντιφάσεις μεταξύ των λεγομένων του τον αποδυναμώνουν περισσότερο

Αβεβαιότητα, πανικό και φόβο δημιούργησαν οι συγκεντρώσεις της Κυριακής, 26 Ιανουαρίου, για το δυστύχημα των Τεμπών, στον πρωθυπουργό της Ελλάδας. Το μεγάλο συλλαλητήριο στο Σύνταγμα, αλλά και οι ειρηνικές διαμαρτυρίες σε όλη τη χώρα και το εξωτερικό φαίνεται να ανάγκασαν τον Κυριάκο Μητσοτάκη να… αναθεωρήσει για τη σιδηροδρομική τραγωδία που στοίχισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους.

Τον Μάρτιο του 2023, ο πρωθυπουργός δήλωνε με απόλυτη βεβαιότητα πως «γνωρίζουμε ακριβώς τι μετέφερε το εμπορικό τρένο. Δεν υπήρχε τίποτα εύφλεκτο. Η σύγκρουση
ήταν τόσο βίαιη και τόσο σφοδρή που προκάλεσε μία πρώτη ανάφλεξη και προφανώς στη συνέχεια υπήρχαν εύφλεκτα υλικά -λάδια-, τα οποία πήραν φωτιά. Άρα, σε αυτό θέλω να απαντήσω κατηγορηματικά, γιατί ξέρετε – όχι μόνο στη χώρα μας – παντού ευδοκιμούν οι θεωρίες συνωμοσίας. Δεν υπήρχε τίποτα ύποπτο στην εμπορική αμαξοστοιχία».

Το πρωί της Παρασκευής, 31 Ιανουαρίου, ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε για ακόμα μια φορά στο δυστύχημα των Τεμπών, κατά την εισαγωγική τοποθέτησή του στο υπουργικό συμβούλιο: «Κλείνει σήμερα μια δύσκολη εβδομάδα με τη σφραγίδα της τραγωδίας των Τεμπών. Ευτυχώς βρισκόμαστε πια στην τελική φάση των ερευνών για αυτό το πολύ μεγάλο εθνικό τραύμα. Είναι εξάλλου και ο λόγος που προχθές μίλησα ανοιχτά και κυρίως ειλικρινά για το ζήτημα αυτό. Κατά τα άλλα, η Δικαιοσύνη είναι αυτή η οποία θα κρίνει και θα αποφασίσει, ενώ όπως έχω πει πολλές φορές, η κυβέρνηση και η κυβερνητική πλειοψηφία παραμένει ανά πάσα στιγμή έτοιμη να διατυπώσει τις θέσεις της στη Βουλή, αλλά προφανώς και στην κοινωνία».

Στη συνέχεια, βέβαια, ανέφερε πως η κυβέρνηση έχει «χρέος σε καιρούς επέλασης του λαϊκισμού», να υπερασπίζεται «το κεκτημένο της πολιτικής σταθερότητας. Γιατί είναι άλλο η αναζήτηση των αιτίων ενός εθνικού δράματος και άλλο η μετατροπή του σε ένα φτηνό κομματικό εργαλείο»

Ο Μητσοτάκης, εμμέσως πλην σαφώς, δηλώνει ότι αυτή η εθνική τραγωδία έχει πάρει τις διαστάσεις που έχει πάρει και έχει προκαλέσει την οργή του λαού για πολιτικούς λόγους. Από τις δηλώσεις τους το ίδιο φαίνεται να πιστεύουν και άλλα στελέχη της κυβέρνησης, τα οποία δεν έχουν διστάσει να το πάνε και ένα βήμα παραπέρα, κατηγορώντας με θράσος τους συγγενείς των θυμάτων πως κάνουν ό,τι κάνουν και τροφοδοτούν το θέμα για να «πάρουν λεφτά από το κράτος».

Οι αντιφάσεις στις οποίες πέφτει ο πρωθυπουργός είναι πολλές. Μας λέει ότι «πρώτος μετά τους γονείς» εκείνος θέλει να μάθει την αλήθεια. Ότι δεν «υπάρχει κάποιος ο οποίος να μπορεί να ισχυριστεί ότι είναι περισσότερο τραυματισμένος ή στενοχωρημένος ή οργισμένος από αυτή την υπόθεση από ό,τι»… ο ίδιος. Δηλώνει ότι σκύβει μπροστά στην κα Μαρία Καρυστιανού – πρόεδρο του Συλλόγου συγγενών θυμάτων των Τεμπών, όμως έμμεσα το επιτελείο του την έχει προσβάλει επανειλημμένα.

Η ανοχή του κόσμου έχει μειωθεί. Οι προσεκτικά διατυπωμένες δηλώσεις δεν βρίσκουν πλέον αντίκρισμα με την ίδια επιτυχία. Άλλωστε, ο Κυριάκος Μητσοτάκης βρίσκεται πια στο έκτος έτος της πρωθυπουργικής θητείας του και εξακολουθεί να δηλώνει σε κάθε συμφορά και τραγωδία πως είχε άγνοια της κατάστασης. Και, τελικά, ο πρωθυπουργός αυτής της χώρας, τι ξέρει;

Ο Άδωνις και οι θεωρίες συνομωσίας

Παράλληλα, ο Άδωνις Γεωργιάδης είναι μόλις ένα εκ των μελών της κυβέρνησης που έχουν εκφραστεί δημόσια ουκ ολίγες φορές για την τραγωδία των Τεμπών. Είναι, επίσης, αυτός που έχει εκφραστεί πιο προκλητικά από όλους, χαρακτηρίζοντας το μπάζωμα στον χώρο του δυστυχήματος ως «συνωμοσιολογία». Μάλιστα, θεωρεί πως εάν υπήρχε παράνομο φορτίο στην εμπορική αμαξοστοιχία, τότε αυτό θα ήταν «ένα καλό σενάριο για την κυβέρνηση», διότι θα «ξέπλενε» τον Κώστα Αχ. Καραμανλή.

«Εάν το φοβερό αυτό δυστύχημα προκλήθηκε λόγω μιας έκρηξης ενός τρένου που μετέφερε παράνομο υλικό, αυτό είναι καλό για την κυβέρνηση ή κακό; Καλό. Τι θα σήμαινε αυτό; Ότι δεν φταίει ούτε ο Καραμανλής, ούτε η Σύμβαση 717, ούτε τίποτα από όλα αυτά αλλά η έκταση του δυστυχήματος προκλήθηκε από κάποιους λαθρέμπορους. Προσπαθώ να εξηγήσω ότι αν υποτεθεί ότι ο πυρήνας αυτής της θεωρίας συνωμοσίας έχει κάποια βάση, αυτό δεν θα κατά της κυβέρνησης αλλά υπέρ της. Θα σήμαινε ότι το δυστύχημα προκλήθηκε από κάποιον λαθρέμπορο… Αυτό το διερευνά η δικαιοσύνη. Εγώ δεν ξέρω αν είχε κάποιο παράνομο υλικό», έχει πει χαρακτηριστικά, μιλώντας στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ.

zougla.gr

ΤΡΕΝΟ ΓΙΑ ΦΥΛΑΚΗ: Πανικός Μητσοτάκη. Έσκασε νέο χτύπημα για Τέμπη
Πανικός στον πρωθυπουργό μετά τις εξελίξεις και τα νέα στοιχεία για τα Τέμπη.

Ανακοίνωση κόλαφος από τον Δικηγορικό Σύλλογο Αθηνών.

Τι δείχνει το νέο βίντεο ντοκουμέντο. Πιέσεις για το πόρισμα που έρχεται και θα λέει για το τι προκάλεσε την πυρόσφαιρα.

Απειλές προς βουλευτές του και Υπουργούς για πρόωρες εκλογές αν δεν βγουν μπροστά να αντιστρέψουν το αρνητικό κλίμα.

Τέμπη – Κόλαφος η έκθεση Κοκοτσάκη: Η φωτιά της εμπορικής αμαξοστοιχίας σκότωσε 27 παιδιά – Διαψεύδεται ο Μητσοτάκης

Η νέα έκθεση επιβεβαιώνει αρκετοί επιβάτες επέζησαν της σύγκρουσης με την εμπορική αμαξοστοιχία, αλλά βρήκαν τραγικό θάνατο από τη φωτιά που ακολούθησε

Η συμπληρωματική έκθεση του ειδικού εμπειρογνώμονα και τεχνικού συμβούλου των οικογενειών των θυμάτων της σιδηροδρομικής τραγωδίας των Τεμπών, Βασίλη Κοκοτσάκη διαψεύδει με πάταγο τις δηλώσεις του Κυριάκου Μητσοτάκη ότι «ίσως δε μάθουμε ποτέ πόσοι ήταν οι άνθρωποι που πέθαναν από τη φωτιά της εμπορικής αμαξοστοιχίας», καθώς καταδεικνύει ότι 27 από τα 57 θύματα επέζησαν της σύγκρουσης, παρά ταύτα βρήκαν μαρτυρικό θάνατο από τη φωτιά που ακολούθησε.
Η νέα έκθεση, έρχεται να επιβεβαιώσει το επίμαχο ηχητικό με τον πλέον τραγικό τρόπο, και αποδεικνύει πέραν πάσης αμφιβολίας ότι αρκετοί επιβάτες επέζησαν της σύγκρουσης με την εμπορική αμαξοστοιχία, αλλά βρήκαν τραγικό θάνατο από τη φωτιά που ακολούθησε.
Έτσι, σύμφωνα με την έκθεση του Β. Κοκοτσάκη, και όπως καταμαρτυρούν σχετικές ιατροδικαστικές εκθέσεις με σχετικό κατάλογο θανόντων, οι επιβάτες που διασώθηκαν της σύγκρουσης των τρένων, αλλά κατέληξαν λόγω της εκ δηλωθείσας πυρκαγιάς και των συνεπειών αυτής είναι 27.
Ο κ. Κοκοτσάκης βασίζεται σε «αδιάσειστα στοιχεία», τα οποία υπάρχουν στην υφιστάμενη δικογραφία και περιλαμβάνονται στις ιατροδικαστικές αναφορές και εκθέσεις, αλλά και σε συγκεκριμένη διάταξη του ίδιου του Εφέτη Ανακριτή, ο οποίος κάνει αποδεκτή την αιτία θανάτου.

Η έκθεση – κόλαφος που γκρεμίζει τη θεωρία του ανθρώπινου λάθους

«Επειδή μετά την κοινοποίηση της από 9/1/2025 τεχνικής μας έκθεσης (παραρτήματος 3-επικαιροποποιημένης έκθεσης), με κρίσιμες και εμπεριστατωμένες διαπιστώσεις και επιστημονικά συμπεράσματα για σειρά ποινικά ερευνητέων θεμάτων της ανακριτικής δικογραφίας του δυστυχήματος των Τεμπών και την δημοσιότητα την οποία έλαβε, παρουσιάστηκαν σε αρκετές εκπομπές διαφόρων ΜΜΕ, αόριστες και αβάσιμες απόψεις , ότι ο συνολικός αριθμός των θυμάτων από την πυρκαγιά που προκλήθηκε αιτία της ακαριαίας ανάφλεξης διαρρέουσας μεγάλης ποσότητας εύφλεκτων ατμών από παρανόμως μεταφερόμενους με την εμπορική αμαξοστοιχία, χημικούς διαλύτες-υδρογονάνθρακες , μετά την σύγκρουση των τρένων της 28ης/02/2023, είναι δήθεν από 5 μέχρι 7 , παραθέτουμε παρακάτω αποδεικτικά στοιχεία που αποδεικνύουν τον ακριβή(ελάχιστο) αριθμό των επιβατών που έχασαν την ζωή τους από την πυρκαγιά και τις συνέπειες της , και όχι από το δυστύχημα , δηλ. όχι από τις δυνάμεις που αναπτύχθηκαν από την σφοδρότητα της σύγκρουσης», αναφέρει η επίμαχη έκθεση.

Τα στοιχεία στα οποία στηρίχθηκε η έκθεση αυτή, υπάρχουν στην υφιστάμενη δικογραφία.

Στην παράγραφο Α8 του παραπάνω υπομνήματος, ο ίδιος ιατροδικαστής αναφέρει:

«Στις λοιπές σωρούς, η αιτία του άμεσου θανάτου, ήταν οι διαπιστωμένες βαρύτατες θανατηφόρες κακώσεις που λόγω του είδους των, δεν άφηναν κανένα περιθώριο αμφισβήτησης.

Από τον έλεγχο που κάναμε στα περιεχόμενα των εκθέσεων νεκροψίας και νεκροτομής διαπιστώσαμε:

1. Νεκροί με αιτία θανάτου: Βαρύτατες θανατηφόρες κακώσεις : 29
2. Νεκροί με αιτία θανάτου πλήρη απανθράκωση 24
3. Νεκροί με απανθράκωση και σε στάση πυγμάχου 3
4. Νεκροί από σύνθλιψη και απανθράκωση * 1*

Ήτοι:
5. Νεκροί με αιτία θανάτου απανθράκωση συνεπεία της φωτιάς : 27+ -1*
6. Νεκροί με αιτία θανάτου: Βαρύτατες θανατηφόρες κακώσεις : 28+ -1*

ΣΥΝΟΛΟ : 56»

ΕΔΕ στην Πυροσβεστική γιατί επί 23 ημέρες δεν είχε γίνει αυτοψία στον τόπο της τραγωδίας των Τεμπών

Κλιμάκιο της εξειδικευμένης διεύθυνσης διερεύνησης εγκλημάτων εμπρησμού μετέβη επί τόπου μέσα σε λιγότερο από 24 ώρες, αλλά έφυγε άπραγο- Κατέθεσαν στην ΕΔΕ που διατάχθηκε ότι έλαβαν σχετική εντολή από τον τότε περιφερειακό διοικητή της Πυροσβεστικής για να φύγουν, πράγμα που ο ίδιος αρνήθηκε

ΕΔΕ στην Πυροσβεστική γιατί επί 23 ημέρες δεν είχε γίνει αυτοψία στον τόπο της τραγωδίας των Τεμπών
Καμία αυτοψία από εξειδικευμένο κλιμάκιο της Πυροσβεστικής δεν είχε γίνει επί 23 ημέρες στον τόπο της τραγωδίας των Τεμπών, παρότι κλιμάκιο είχε μεταβεί επί τόπου μέσα σε λιγότερο από 24 ώρες. Για την υπόθεση βρίσκεται σε εξέλιξη ΕΔΕ στην Πυροσβεστική, καθώς κατά την ανάκριση είχε διαπιστωθεί ότι δεν είχε γίνει αυτοψία, παρά μόνο μία πρώτη, από κλιμάκιο χαμηλόβαθμων πυροσβεστών. Τελικά, δεύτερο κλιμάκιο της Διεύθυνσης Διερεύνησης Εγκλημάτων Εμπρησμού μετέβη στα Τέμπη και έκανε αυτοψία, αλλά αυτό έγινε 23 μέρες μετά την τραγωδία και αφού ο χώρος είχε αλλοιωθεί.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του ΣΚΑΪ, δεν πρόκειται για τους δυο χαμηλόβαθμους πυροσβεστικούς υπαλλήλους οι οποίοι λίγη ώρα μετά τη σύγκρουση μετέβησαν στο σημείο και συνέταξαν την σύντομη αυτοψία, αλλά σε στελέχη της εξειδικευμένης διεύθυνσης αντιμετώπισης εγκλημάτων εμπρησμού, όπως επίσης και κάποιων ανώτερων και ανώτατων αξιωματικών της πυροσβεστικής που είχαν την ευθύνη διαχείρισης του χώρου.

Συγκεκριμένα, την επόμενη ημέρα του δυστυχήματος εξειδικευμένο κλιμάκιο της διεύθυνσης αντιμετώπισης εγκλημάτων εμπρησμού προκειμένου να κάνει αυτοψία στον χώρο και να προσδιορίσει τα αίτια της έκρηξης και της φωτιάς. Το συγκεκριμένο κλιμάκιο, όπως προέκυψε από εσωτερική έρευνα,  της πυροσβεστικής αποχώρησε ένα 24ωρο αργότερα χωρίς να κάνει την παραμικρή προανακριτική πράξη. Επέστρεψε πίσω στην Αττική άπραγο.

Αυτό που προκύπτει επίσης από την εσωτερική έρευνα της πυροσβεστικής στο πλαίσιο της ΕΔΕ είναι ότι εξειδικευμένοι πυροσβέστες άλλου κλιμακίου της συγκεκριμένης διεύθυνσης επέστρεψαν στο σημείο 23 μέρες μετά το δυστύχημα, συνδράμει στις έρευνες, συνδράμει στη σύνταξη του πολυσέλιδου πορίσματος που υποβλήθηκε μερικές εβδομάδες αργότερα. Ωστόσο, ήταν αρκετά αργά, καθώς είχαν απομακρυνθεί κρίσιμα πειστήρια από το σημείο του δυστυχήματος.

Στο πλαίσιο της ΕΔΕ, που παραμένει έως σήμερα σε εξέλιξη η οποία διετάχθη λίγο καιρό μετά σε συνεννόηση με τον κ. Μπακαΐμη, τον ειδικό Εφέτη Ανακριτή. Προκλήθηκε και από κάποιες οικογένειες των θυμάτων να ζητήσει αυτές τις πραγματογνωμοσύνες και διαπίστωσε όλα τα παραπάνω.

Τι απάντησαν όταν ρωτήθηκαν γιατί αποχώρησαν

Όταν το πρώτο κλιμάκιο ρωτήθηκε στο πλαίσιο του πειθαρχικού ελέγχου είπαν ότι πήραν εντολή να αποχωρήσουν από τον περιφερειακό διοικητή της πυροσβεστικής, ο οποίος είχε την ευθύνη για τη φύλαξη και τη διαχείριση του τόπου του δυστυχήματος. Ο συγκεκριμένος ανώτατος αξιωματικός της πυροσβεστικής απάντησε ότι ουδέποτε είδε τους συγκεκριμένους αξιωματικούς στον χώρο και αρνήθηκε ότι έδωσε εκείνος εντολή για την αποχώρησή τους.

Αυτό που επισημαίνουν αξιωματούχοι και στελέχη της πυροσβεστικής είναι ότι εάν και εφόσον είχε μεταβεί το κλιμάκιο της διεύθυνσης στα Τέμπη και είχε συνεννοηθεί με τον εισαγγελέα, κανείς απολύτως, ακόμα και ιεραρχικά ανώτερός τους, δεν θα ήταν σε θέση να τους διατάξει να απομακρυνθούν, και όφειλαν να κάνουν τη δουλειά τους.

Ωστόσο, τόσο ο διενεργών την ΕΔΕ, που παραμένει σε εξέλιξη, όσο και ο επικεφαλής αξιωματικός που εκτελούσε τότε χρέη περιφερειακού διοικητή, αποστρατεύθηκαν προ δεκαημέρου στις πρόσφατες τακτικές κρίσεις στο εσωτερικό της πυροσβεστικής.

Σε ό,τι αφορά το θέμα του φορτίου της εμπορικής αμαξοστοιχίας, όπως αναφέρθηκε στο ρεπορτάζ του ΣΚΑΪ, με βάση τα στελέχη του ΟΣΕ όταν αποχώρησε από τον εμπορευματικό σταθμό της Θεσσαλονίκης με προορισμό την Αττική, τυπικά τουλάχιστον, δεν πραγματοποίησε καμία στάση, όπως τουλάχιστον προκύπτει από τα διαγράμματα των σταθμαρχών κατά μήκος της διαδρομής. Τυπικά δεν έχει γίνει στάση του συγκεκριμένου τρένου, ωστόσο, διευκρινίζουν, ότι για λόγους διαχείρισης της κυκλοφορίας μπορεί κάλλιστα η εμπορική αμαξοστοιχία να σταμάτησε κατά τη διάρκεια της διαδρομής που μεσολαβεί από τον εμπορευματικό σταθμό μέχρι το σημείο της σύγκρουσης, είτε προκειμένου να περάσει κάποιο τρένο που κινείτο στη γραμμή ανόδου, είτε για να προπορευτεί κάποιο άλλο τρένο, να πραγματοποίησε ολιγόλεπτη διακοπή η οποία δεν έχει καταγραφεί στα αρχεία του ΟΣΕ.

Ειδήσεις σήμερα:

protothema
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ