Οι πλοίαρχοι “φωτογραφίζουν” τα προβλήματα στα λιμάνια των νησιών μας

0
4769

Αυτοί γνωρίζουν καλύτερα απ όλους τα προβλήματα που υπάρχουν στα ελληνικά λιμάνια. Σε ετήσια βάση καταγράφονται στηνΕκθεση της Πανελλήνιας Ενωσης Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΠΕΝ), η οποία κατατέθηκε και φέτος  στο υπουργείο Ναυτιλίας από τον πρόεδρο της Ενωσης Παναγιώτη Γιγή και τη γενική γραμματέα Ελένη Παπαδοπούλου. Τις περισσότερες φορές μοιάζει με copy paste (αντιγραφή) από την αυτήν της προηγούμενης χρονιάς.

Φέτος, όμως έχουμε μία σημαντική διαφοροποίηση. Η έκθεση αφενός συνοδευόταν από επιστολή προς τον γενικό γραμματέα Λιμένων Ευάγγελο Κυριαζόπουλο, με κοινοποίηση στην πολιτική και στρατιωτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας και στην Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ). Αφετέρου υπήρχε φωτογραφικό υλικό από τα λιμάνια ώστε να μην νομίζουν κάποιοι ότι απλά είναι λόγια του αέρα…

Σκοπός της Εκθεσης, όπως εξηγούν ο πρόεδρος και η γ.γ., είναι οι βελτιώσεις που απαιτούνται να υλοποιηθούν σε διάφορα λιμάνια της χώρας, για την ασφαλέστερη προσέγγιση και παραμονή των πλοίων σε αυτά, αλλά και για την καλύτερη εξυπηρέτηση και ασφάλεια των επιβατών.

Διευκρινίζουν επίσης ότι οι παρατηρήσεις τους, που συνοδεύονται και από σχετικές φωτογραφίες, προέρχονται από τους συναδέλφους τους πλοιάρχους, όλων των εταιρειών, οι οποίοι είναι κατεξοχήν χρήστες των λιμανιών και με τη γνώση και την πείρα τους διαχειρίζονται εξαιρετικά δύσκολες καταστάσεις στην προσπάθειά τους, να προσεγγίζουν τα λιμάνια αυτά.

Σημειώνουν, ωστόσο, ότι το τελευταίο διάστημα γίνεται προσπάθεια βελτίωσης των λιμανιών μέσα από την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ), τονίζουν όμως ότι η γενική εικόνα, απαιτεί να δοθούν λύσεις, οι οποίες θα συμβάλουν στην εξάλειψη των προβλημάτων που υπάρχουν.

Οι παρατηρήσεις των πλοιάρχων αφορούν σχεδόν 65 λιμάνια της χώρας, μικρά και μεγάλα, με κάποια από αυτά, όπως του Πειραιά, της Ηγουμενίτσας, του Ηρακλείου, της Σούδας, της Αίγινας, της Καλύμνου, της Κάσου, της Τήνου, να συγκεντρώνουν πλήθος παρατηρήσεων.

Ποια είναι όμως η εικόνα στα λιμάνια των Κυκλάδων που σηκώνουν και το μεγαλύτερο βάρος της τουριστικής κίνησης το καλοκαίρι;

ΠαροΝαξία – Μικρές Κυκλάδες (Δονούσα, Σχοινούσα, Ηρακλειά, Κουφονήσια) 

ΝΑΞΟΣ

Ο προβλήτας της Νάξου έχει υποστεί ζημιά στο κρηπίδωμα (μπλόκι) όπου βρίσκεται η μοναδική δέστρα που μπορεί να δοθεί ο κάβος. Στις φωτογραφίες φαίνεται το υποθαλάσσιο κρηπίδωμα να έχει μετακινηθεί και να έχει βγει προς τα έξω. Αποκατάσταση και συντήρηση προβλήτας.

Ο μεγάλος αριθμός αφιξοαναχωρήσεων πλοίων κατά την καλοκαιρινή περίοδο επιδεινώνουν την φθορά με τις προπελιές αυξάνοντας τις πιθανότητες για ολική καθίζηση.

Τα τουριστικά σκάφη που δραστηριοποιούνται στην είσοδο, έξοδο και αγκυροβόλιο του λιμένα, κινούνται χωρίς έλεγχο με αποτέλεσμα να επηρεάζουν την ομαλή λειτουργία κατά την είσοδο-έξοδο-χειρισμούς πρόσδεσης των πλοίων.

Χρήση μόνο 2 θέσεων για τα πλοία. Υπάρχει έλλειψη μπαλονιών πρόσκρουσης (Fender).

Εκβάθυνση περιοχής πέριξ θέσεων 3-4-5 μέχρι την είσοδο της μαρίνας και της θέσης κεφάλι.

Τοποθέτηση – επισκευή προσκρουστήρων. Διαπλάτυνση – επιμήκυνση προβλήτας για την υποδοχή μεγαλύτερου πλοίου.

Αύξηση της εμβέλειας του φανού ΑΜΑΡΙΔΕΣ.

Ανύψωση εστίας κόκκινου φανού κυματοθραύστη καθώς τις βραδινές ώρες είναι δυσδιάκριτος, λόγω ταύτισής του με τα φώτα της πόλης, η αύξηση της φωτοβολίας του.

Επιπλάτυνση και εκβάθυνση στη Βόρεια πλευρά της κύριας προβλήτας για να επαναλειτουργήσει η πλαγιοδέτηση μικρών ταχύπλοων όπου σταμάτησε λόγω μείωσης του βυθίσματος μετά τα τελευταία έργα.

ΠΑΡΟΣ

Στον προβλήτα στη Νο.2 θέση εξέχουν οι ράγες με αποτέλεσμα ο καταπέλτης να γλιστράει. Επιπλέον υπάρχει κίνδυνος ζημιάς σε περίπτωση σκαλώματος καταπέλτη ή νυχιού καταπέλτη σε κάποια από τις ράγες.

Στη θέση 8 ο προβλήτας δεν είναι ίσιος με αποτέλεσμα να μην στρώνουν σωστά οι καταπέλτες.

Τα τουριστικά σκάφη που δραστηριοποιούνται στην είσοδο, έξοδο και αγκυροβόλιο του λιμένα, κινούνται χωρίς έλεγχο, με αποτέλεσμα να επηρεάζουν την ομαλή λειτουργία κατά την είσοδο-έξοδο-χειρισμούς πρόσδεσης των πλοίων.

Υπάρχει έλλειψη μπαλονιών πρόσκρουσης (Fender) θέση 1 και 2. Δυσκολία ευκρίνειας λευκής Σπίθας κατά τη διάρκεια της νύχτας, λόγω των φώτων από τα κτήρια.

Διάλυση υφάλου «Σπίθα» και απόσυρση της σημαδούρας.

Οι μπίντες μεταξύ των θέσεων 6 έως 8 να γίνουν χωνευτές ώστε τα πλοία να μπορούν να προσδένουν και συγχρόνως να γίνεται χρήση όλων των καταπελτών των μεγάλων πλοίων.

Η προοδευτική αύξηση των πλοίων που προσεγγίζουν τον λιμένα της Παροικιάς κάθε χρόνο, επιβάλλει την επέκταση νεών θέσεων προς ΒΔ. Ρύθμιση κυκλοφορίας τουριστικών και σκαφών αναψυχής στον όρμο Παροικίας.

Η άναρχη, άτακτη, απροειδοποίητη και άνευ ορίων κυκλοφορία των προαναφερόμενων σκαφών στον όρμο Παροικιάς όπου διαπερνούν τις θέσεις πρόσδεσης και την λιμενολεκάνη εκτέλεσης ελικτικών χειρισμών των πλοίων για να καταλήξουν ή αναχωρώντας από την Μαρίνα εγκυμονεί τεράστιους κινδύνους για την πρόκληση ατυχήματος.

Κατά την θερινή περίοδο η καθημερινή εικόνα του προβλήτα είναι η παρακάτω (φώτο), στον οποίο πρέπει να προσδέσουμε με δύο καταπέλτες, να αποβιβάσουμε κατά μέσο όρο 600 -700 επιβάτες και οχήματα. Με την αποβίβαση των πρώτων οχημάτων, το λιμάνι μπλοκάρει για αρκετή ώρα και ειδικά με δυνατούς ανέμους τίθεται θέμα ασφάλειας για τους επιβάτες που αποβιβάζονται.

ΣΧΟΙΝΟΥΣΑ

Άκρως επικίνδυνο λιμάνι ειδικά με τους νότιους καιρούς.

Λόγω στενότητας και χαμηλού ύψους του προβλήτα είναι αδύνατη η χρήση των καταπελτών των επιβατών και όλη η αποεπιβίβαση γίνεται από τον καταπέλτη οχημάτων με αποτέλεσμα καθυστέρησης κατά τους θερινούς μήνες.

Επιπλέον όλους τους καλοκαιρινούς μήνες υπάρχουν παντού ανεξέλεγκτα αγκυροβολημένα κότερα κάνοντας την προσέγγιση άκρως δύσκολη και επικίνδυνη.

Πρέπει οπωσδήποτε και άμεσα να γίνει αλλαγή τοποθεσίας λιμένος.

 

ΔΟΝΟΥΣΑ

Προέκταση προβλήτα και διαπλάτυνση της ώστε να υπάρχει εναλλακτική θέση πρυμνοδέτησης με την πλώρη στους Δυτικούς καιρούς.

Εκβάθυνση λιμενολεκάνης στο ύψος του σταθμού της Δ.Ε.Η. Τοποθέτηση – επισκευή προσκρουστήρων. Φωτισμός προβλήτας.

Προέκταση – κατασκευή λιμενοβραχίονα για προστασία από Νοτιοδυτικούς κυματισμούς.

ΗΡΑΚΛΕΙΑ

Τοποθέτηση προσκρουστήρων.

Λόγω στενότητας και χαμηλού ύψους του προβλήτα είναι αδύνατη η χρήση των καταπελτών των επιβατών και όλη η αποεπιβίβαση γίνεται από τον καταπέλτη με αποτέλεσμα καθυστέρησης κατά τους θερινούς μήνες (Φωτό 1,2).

Αρκετές φορές υπάρχουν σκάφη ανεξέλεγκτα αγκυροβολημένα κάνοντας τη μανούβρα δύσκολη και ριψοκίνδυνη. Ο εκάστοτε Λιμενικός δεν μπορεί να πράξει γιατί δεν υπήρχε επικοινωνία από τον προβλήτα για να τους κατευθύνει.

Δεξιά όταν δένει το πλοίο στα 4μ υπάρχουν ρηχά με κίνδυνο για τις προπέλες και τα τιμόνια και αριστερά παράλλαξη με τη βαρδιόλα στα 15 είναι το βουνό. Λόγω της στενότητας σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες είναι άκρως επικίνδυνη η παραμονή μας έως την ασφάλιση του
καταπέλτη.

Λόγω μη ύπαρξης καβοδέτη, χρέη κάνει ο πράκτορας ή κάποιος οδηγός φορτηγού με κόσμο κοντά στους κάβους.

ΚΟΥΦΟΝΗΣΙ
Άμεση εκβάθυνση λιμενολεκάνης καθώς το πλοίο δυσκολεύεται στους ελιγμούς του. Επέκταση προβλήτα στο ύψος του χερσαίου χώρου ώστε να αυξηθεί ο χώρος.

Λόγω χαμηλού ύψους του προβλήτα είναι αδύνατη η χρήση των καταπελτών των επιβατών (τερματίζουν οι μπουκάλες και οι καταπέλτες επιβατών είναι στον αέρα) και όλη η αποεπιβίβαση γίνεται από τον καταπέλτη οχημάτων με αποτέλεσμα καθυστέρησης κατά τους θερινούς μήνες (Φωτό 1).

Βελτίωση φωτισμού λιμένα που είναι σχεδόν ανύπαρκτος. Τοποθέτηση προσκρουστήρων (Φωτό 2).

Προέκταση προβλήτας προς Νοτιοανατολικά έτσι ώστε να δημιουργηθεί νέα θέση πρόσδεσης με Βορειοανατολικό προσανατολισμό. Υπάρχει ανεξέλεγκτη κατάσταση καθημερινά με τα αγκυροβολημένα κότερα κάνοντας την προσέγγισή δύσκολη και επικίνδυνη.

Αμοργός με δύο λιμάνια 

ΑΜΟΡΓΟΣ – ΑΙΓΙΑΛΗ

Εξέχουν οι ράγες, με αποτέλεσμα ο καταπέλτης να γλιστράει. Δύο από αυτές εξέχουν πολύ με αποτέλεσμα να μαγκώνει κάθε φορά το δεξί νύχι με κίνδυνο στρέβλωσης ή και απώλειας ή και τραυματισμού επιβάτη ή μέλους του πληρώματος από το τράνταγμα. (Φωτό 1,2,3,4).

Το πλάτος του προβλήτα είναι στενό και ο καταπέλτης απέχει 2 μέτρα αριστερά από τις δέστρες.

Δεν υπάρχει δυνατότητα ασφαλούς πρόσδεσης.

Με δυτικούς καιρούς που έχει μεγάλη ρεστια και με ολισθηρότητα από τις ράγες και με την μικρή απόσταση από τις δέστρες, είναι άκρως επικίνδυνο να χτυπήσει ο καταπέλτης πάνω στις μπίντες και να προκληθεί σοβαρή ζημιά.

Επισκευή προβλήτα με άσφαλτο – τσιμέντο. Τα σίδερα της κατασκευής προεξέχουν και δημιουργούν προβλήματα – ζημιές στους καταπέλτες. Τοποθέτηση προσκρουστήρων (Φωτό 5)

ΑΜΟΡΓΟΣ  – ΚΑΤΑΠΟΛΑ
Εξέχουν οι ράγες και στη πρώτη και στη μεσαία θέση με αποτέλεσμα ο καταπέλτης να γλιστράει. Επιπλέον υπάρχει κίνδυνος ζημιάς σε περίπτωση σκαλώματος καταπέλτη ή νυχιού καταπέλτη σε κάποια από τις ράγες (Φωτό 1,2,3).

Επισκευή προβλήτα από τα εξέχοντα σίδερα (Φωτό 1,2,3).

 

Νότιες Κυκλάδες (Σαντορίνη – Θηρασιά – Ανάφη – Σίκινος – Ιος – Φολέγανδρος) 

ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ

Ύστερα από την επέκταση του λιμανιού προς τα βόρεια, επηρεάζεται η αγκυροβολία λόγω μεγάλων βαθών. Επίσης, λόγω της προέκτασης αυτής το λιμάνι είναι εκτεθειμένο σε περίπτωση νοτιοδυτικών-δυτικών ανέμων, γιατί ο λιμενοβραχίονας (κατσούνι) παρέμεινε στο ίδιο μήκος.

Για τον λιμένα του Αθηνιού (Θήρα): Θα πρέπει να τοποθετηθούν 2 Υokohama στη προβλήτα Νο1 ώστε όταν επικρατούν Δ και ΝΔ καιροί να μπορούμε να προσεγγίζουμε. Καθώς επίσης να τοποθετηθούνε λάστιχα στη χαμηλή προβλήτα όπου πηγαίνει το πλοίο για φορτοεκφόρτωση.

Στον προβλήτα για τα επικίνδυνα φορτία να τοποθετηθούν προσκρουστήρες.

Είναι επιτακτική ανάγκη για το νησί να βρεθεί μια εναλλακτική λύση σε περίπτωση αδυναμίας προσέγγισης των πλοίων, σε κάποια άλλη υπήνεμη από Δ-ΝΔ ανέμους τοποθεσία, κατασκευάζοντας μια προβλήτα, που θα μπορεί να εξυπηρετεί τα πλοία σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες από τους ανωτέρω ανέμους.

Θα πρέπει το Λιμενικό Ταμείο Θήρας να μεριμνήσει ώστε να περισυλλέγεται η ελαφρόπετρα από την επιφάνεια της θάλασσας, η οποία προκαλεί φραγμό στα φίλτρα των πλοίων, προβλήματα στις αντλίες θαλάσσης του και κατά συνέπεια μηχανικά προβλήματα. Δημιουργία νησίδας κυματοθραύστη στην περιοχή του πάγκου ανάμεσα σε άκρα ακρωτηρίου και ασπρονήσι για να περιορίζει τον υψηλό κυματισμό των δυτικών ανέμων όπως έχουν κάνει στο Δέλτα Φαλήρου για τους Νοτίους ανέμους.

ΘΗΡΑΣΙΑ

Επικίνδυνη η προσέγγιση μεγάλων πλοίων λόγω αδυναμίας αγκυροβολίας εξαιτίας του μεγάλου βάθους.

Επέκταση προβλήτα προς Β.

ΣΙΚΙΝΟΣ

Προέκταση και διαπλάτυνση προβλήτα. Εκβάθυνση περιοχής πρόσδεσης – λιμενολεκάνης . Φωτισμός προβλήτα.
Στέγαστρα επιβατών.
Απροστάτευτο λιμάνι στους ΝΔ ανέμους. Ο προβλήτας καλύπτεται από την θάλασσα με τον καιρό.

ΦΟΛΕΓΑΝΔΡΟΣ

Επέκταση προβλήτας προς Α.

Τοποθέτηση προσκρουστήρων.

Εκβάθυνση λιμενολεκάνης.

ΑΝΑΦΗ
Χρήζει άμεσης βυθοκόρησης και εκβάθυνσης, άκρως επισφαλής και επικίνδυνη η προσέγγιση και η ασφαλής πρόσδεση του πλοίου όταν
επικρατεί υψηλή αποθαλασσία και κυματισμός. Είναι αχαρτογράφητο το λιμάνι (φωτό 1).

Δεν είναι προστατευμένος ο προβλήτας από τους εξωτερικούς κυματισμούς με αποτέλεσμα την υπερπήδηση του.

Τοποθέτηση προσκρουστήρων.

ΙΟΣ

Εκβάθυνση περιοχής προς ΒΑ.
Επέκταση του λιμένα ώστε να δημιουργηθεί μια ακόμη προβλήτα πρόσδεσης πλοίων. Η μια και μοναδική θέση που υπάρχει αυτή τη στιγμή αδυνατεί να εξυπηρετήσει τον αριθμό των πλοίων που προσεγγίζουν την Ιο με αποτέλεσμα να σημειώνονται σημαντικές καθυστερήσεις στα δρομολόγιά τους.

Προέκταση του κυματοθραύστη της μαρίνας κάτω από την Αγ.Ειρήνη ώστε να είναι εφικτός ο περιορισμός των απόνερων από τα επερχόμενα πλοία.

Δυτικές Κυκλάδες (Κέα – Κύθνος – Σίφνος – Σέριφος – Κίμωλος – Μήλος) 

ΚΕΑ

Επέκταση προβλήτα προς Β και προς Ν. Εκβάθυνση λιμενολεκάνης.
Φωτοσήμανση λιμενοβραχίονα.

Να τοποθετηθούν προσκρουστήρες.
Επέκταση λιμενοβραχίονα κατά 30 Μ. το λιγότερο.

ΚΙΜΩΛΟΣ
Απαραίτητη η φωτοσήμανση βραχονησίδων ΡΕΥΜΑΤΟΝΗΣΙΑ (Φωτό 1,2).

Επέκταση προβλήτας από Δ προς Α (Φωτό 3).

Κατασκευή λιμενοβραχίονα για προστασία από Ν-ΝΑ ανέμους (Φωτό 4,5,6).


ΚΥΘΝΟΣ

Φωτοσήμανση βραχονησίδας ΜΕΡΙΧΑΣ (Φωτό 1). Προστασία του νέου προβλήτα από λιμενοβραχίονα (Δ-ΝΔ άνεμοι). Επισκευή προσκρουστήρων (Φωτό 2,3) Εκβάθυνση εσωτερικού λιμένα. Αίθουσα αναμονής – w.c

ΜΗΛΟΣ

Έλλειψη Φωτοσήμανσης προβλήτας. Ανεπαρκής φωτισμός προβλήτα με αποτέλεσμα να μην διακρίνεται η θέση του σε σχέση με τα φώτα της πόλης.

Ύπαρξη σκαφών, τουριστικών πλοίων που εμποδίζουν την προσέγγιση κατά την θερινή περίοδο. Επισκευή της ράμπας στο κεφάλι της προβλήτας. Προεξέχουν τα σίδερα.
Επέκταση προβλήτα για την ταυτόχρονη εξυπηρέτηση τουλάχιστον 3 πλοίων. Δημιουργία θέσεως (L) πρυμνοπλαγιοδέτησης.

Τοποθέτηση προσκρουστήρων. Εκβάθυνση του προβλήτα στα Δυτικά και Ανατολικά διότι δημιουργούνται προβλήματα με τις αναρροφήσεις.

Απομάκρυνση των στύλων φωτισμού που βρίσκονται πλησίον των δεστρών (μπίντες) και τοποθέτηση αυτών εξωτερικά της αιθούσης αναμονής καθώς και η ενίσχυση του φωτισμού.

ΣΕΡΙΦΟΣ

Φωτοσήμανση εισόδου. Τοποθέτηση προσκρουστήρων.
Προέκταση προβλήτα προς ανατολικά και διαπλάτυνση προβλήτα προς νότια.

ΣΙΦΝΟΣ

Επέκταση προβλήτα και δημιουργία επαρκούς χερσαίου χώρου για την εξυπηρέτηση. Αίθουσα αναμονής επιβατών – χώροι υγιεινής. Τοποθέτηση προσκρουστήρων

Στην υπάρχουσα μορφή του να γίνει υπερύψωση στο κεφάλι περίπου 30 εκατοστά ώστε να υπάρχει δυνατότητα προσέγγισης πλοίου στο σημείο αυτό. Για τα πλοία με μικρό εκτόπισμα, υπάρχει ήδη χαμηλού ύψους θέση πρόσδεσης.

Κεντρικές και Βόρειες Κυκλάδες (Σύρος – Ανδρος – Τήνος – Μύκονος) 

ΣΥΡΟΣ

Τοποθέτηση προσκρουστήρων νέου τύπου στις προβλήτες Νο.2,4,5 Επισκευή ράμπας θέση Νο.5.
Εκβάθυνση λιμενολεκάνης σε κάποια συγκεκριμένα σημεία. Στη θέση 4-5 φαίνονται οι λάσπες όταν πάει να κάνει πρόσδεση το πλοίο.

Να γνωστοποιηθεί η μελέτη κατασκευής νέου χώρου πρόσδεσης, ώστε να ληφθούν υπόψη οι προτάσεις. Δυσκολία στη προσέγγισή μας όταν υπάρχει αγκυροβολημένο, πρυμνοδετημένο πλοίο στη θέση ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ

ΜΥΚΟΝΟΣ (νέο λιμάνι)

Αντικατάσταση-τοποθέτηση σε όλες τις θέσεις προκρουστήρων fender – λάστιχα.
Αποκατάσταση και συντήρηση προβλήτας Νο.6, όπως επίσης συντήρηση όλων των προβλητών (έχουν καταστραφεί οι ράγες και το τσιμέντο).

Τοποθέτηση μπίντας (δέστρας) νότια του κόκκινου φανού ανάμεσα στις προβλήτες Νο.6-Νο.7.
Στη θέση που κάνουν πλαγιοδέτηση (7Β) στη γωνία που ακουμπάει η πρύμνη εξέχουν σίδερα με αποτέλεσμα να σκάνε τα μπαλόνια. Συντήρηση στις θέσεις Νο1 & Νο3 (έχουν καταστραφεί οι ράγες και το τσιμέντο)

ΤΗΝΟΣ

Στο σημείο που βρίσκεται ο κόκκινος φανός, παρουσιάζονται εκτεταμένες ρηγματώσεις, οι οποίες εκτείνονται απο το ανωτέρω σημείο μέχρι τουλάχιστον κάτω απο την θαλάσσια επιφάνεια .

Ως εκ τούτου ελλοχεύει σοβαρότατος κίνδυνος στην πρώτη ισχυρή κακοκαιρία με άνεμους απο νότιες διευθύνσεις (οι οποίες είναι συνήθεις στην ανοιξιάτικη περίοδο ), να παρασυρθεί απο τον κυματισμό ή να καταρρεύσει . Πρέπει, να απομακρυνθούν άμεσα τα ημιβυθισμένα μπλόκια του υπο μελέτη/κατασκευή νέου κυματοθραύστη.

Με τους βόρειους ανέμους υπάρχει μεγάλος κίνδυνος, να παρασυρθεί το εκάστοτε πλοίο επάνω στα ημιβυθισμένα μπλόκια τα οποία δεν είναι ορατά και με τους νότιους άνεμους αντί να κοπάζει ο κυματισμός εντός λιμένα, συμβαίνει το αντίθετο. Ως εκ τούτου κρίνεται απαραίτητη η επανεξέταση μελέτης κατασκευής νέου λιμενοβραχίονα, ο οποίος θα πρέπει να κατασκευαστεί νοτιότερα από τον υπάρχοντα, ώστε να μεγαλώσει η λιμενολεκάνη. Έχουν κατατεθεί άπειρες προτάσεις για την κατασκευή ενός ασφαλούς λιμένα, χωρίς μέχρι τώρα να ληφθούν υποψιν.

Επίσης πρέπει να τοποθετηθούν προσκρουστηρες σε όλες τις ράμπες καθώς δεν υπάρχει σε καμμία.

Εκβάθυνση παλιού λιμένα. Να φωτιστεί ο εξωτερικός λιμενοβραχίονας (στον οποίο είναι τοποθετημένος ο κόκκινος φανός).

Εκβάθυνση εσωτερικού / παλαιού λιμένα.

ΑΝΔΡΟΣ

Τοποθέτηση – Επισκευή προσκρουστήρων.

Σε όλη τη λιμενολεκάνη απαιτείται εκβάθυνση. Λόγω του περιορισμένου βυθίσματος και του λασπώδους βυθού, δημιουργούνται προβλήματα στις αναρροφήσεις των πλοίων κατά την διάρκεια χειρισμών καθώς επίσης αδυναμία ασφαλούς πόντισης άγκυρας λόγω συχνής χρήσης του βυθού. Να γίνει φωτοσήμανση του ύφαλου «Βουβή» και της βραχονησίδας «Τουρλίτης». Να ενισχυθεί η φωτοβολία του πράσινου φανού του λιμενοβραχίονα. Να μετατραπεί σε προβλήτα ο βραχώδης λιμενοβραχίονας.

Να γίνει τσιμεντόστρωση βόρειας προβλήτας. Να τοποθετηθούν προσκρουστήρες σε όλες τις προβλήτες.

Η αριστερή μπίντα στη βόρεια προβλήτα θα πρέπει να αλλάξει προσανατολισμό γιατί είναι εγκατεστημένη ανάποδα.

Θα πρέπει να εξεταστεί σοβαρά το ενδεχόμενο, ώστε ο πέτρινος μώλος με τον φανό στην είδοδο του λιμανιού, να μετατραπεί σε προβλήτα πρόσδεσης των πλοίων έτσι ώστε οι άνεμοι να μην χτυπούν τα πλοία στις πλευρικές τους επιφάνειες.

Η έκθεση σε μορφή pdf

 


 

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ