Όπως καταγγέλλεται σε σχετική ανακοίνωση ανάλογη εικόνα επικρατεί στα 11 από τα 15 παραμεθόρια αεροδρόμια που παρέχουν την υπηρεσία Πληροφοριών Πτήσεων, καθώς μόλις ένας υπάλληλος εξυπηρετεί επιβατικές, νοσοκομειακές, στρατιωτικές πτήσεις καθ’ όλο το 24ωρο, χωρίς ρεπό και άδεια
Εν μέσω της τουριστικής περιόδου και με το αεροδρόμιο του Καστελόριζου σύμφωνα με επίσημα στοιχεία να καταγράφει αύξηση της επιβατικής κίνησης στο πρώτο πεντάμηνο, η είδηση που γίνεται γνωστή μέσω ανακοίνωσης, προκαλεί προβληματισμό, αποκαλύπτοντας πως έκλεισε λόγω ασθένειας τους μοναδικού υπαλλήλου στον Πύργο Ελέγου.
Όπως σημειώνεται ο ακριτικός Δημοτικός Αερολιμένας Καστελόριζου (όπως κατά το πρόσφατο παρελθόν της Ικαρίας, της Μήλου 3 φορές, της Κοζάνης, της Νάξου και της Καστοριάς), έκλεισε στις 19:35 λόγω ασθένειας του Μοναδικού υπαλλήλου του Πύργου Ελέγχου που παρέχει υπηρεσίες Πληροφοριών Πτήσεων Αεροδρομίου (AFIS).
Στα 11 από τα 15 παραμεθόρια αεροδρόμια που παρέχουν την υπηρεσία Πληροφοριών Πτήσεων, υπηρετεί ΜΟΝΟ ΕΝΑΣ υπάλληλος εξυπηρετώντας επιβατικές, νοσοκομειακές, στρατιωτικές πτήσεις καθ’ όλο το 24ωρο, χωρίς ρεπό και άδεια. Στα 7 από τα 11 δεν υπάρχει κανείς μόνιμος υπάλληλος και καλύπτονται με μετακινήσεις καθ’ όλον το χρόνο αφήνοντας κενά στελέχωσης στα υπόλοιπα αεροδρόμια.
Το πρόβλημα της έλλειψης προσωπικού του κλάδου λόγω συνταξιοδότησης και μετάταξης 57 ατόμων σε άλλο κλάδο, έχει επισημανθεί πολλές φορές τόσο στο Υπουργείο Μεταφορών όσο και στη Διοίκηση της ΥΠΑ αλλά εσκεμμένα κωλυσιεργούν. Πρέπει να επισημανθεί ότι στη λίστα των υπό μετάταξη υπαλλήλων από τον ευρύτερο δημόσιο τομέα στον κλάδο μας (κωλυσιεργεί η υλοποίησή της χρόνια ) υπάρχει ενδιαφερόμενος για τον Δημοτικό Αερολιμένα Καστελόριζου!
Η εξάντληση του ελαχίστου προσωπικού που έχει απομείνει (αναγκάζεται να δουλεύει στα όρια της ανθρώπινης αντοχής του χωρίς ρεπό-άδεια και χωρίς την απαιτούμενη ημερήσια ξεκούραση λόγω 24ωρου stand by για αεροδιακομιδές με φαινόμενα λιποθυμιών και απώλειας προσανατολισμού λόγω κόπωσης) και η εντατικοποίηση της εργασίας λόγω αύξησης της αεροπορικής κίνησης, διαμορφώνουν επικίνδυνες καταστάσεις για την ασφάλεια των πτήσεων-επιβαινόντων, την υγεία των συναδέλφων και την εξυπηρέτηση των αναγκών του επιβατικού κοινού και των κατοίκων των ακριτικών νησιών γενικότερα.
Η μείωση των αποδοχών μας ήρθε να προστεθεί σαν το «κερασάκι στην τούρτα» . Για όλα τα παραπάνω ο σύλλογος είχε προκηρύξει 24ωρη απεργία για της 11/7/2022 την οποία το δικαστήριο χαρακτήρισε παράνομη! Καλούμε τον Υπουργό αλλά και την διοίκηση της Υ.Π.Α. να αναλάβουν άμεσα τις ευθύνες τους πριν είναι πολύ αργά.
Το διοικητικό συμβούλιο του συλλόγου άμεσα δεσμεύεται να ενημερώσει σχετικά τους αρμόδιους εποπτικούς οργανισμούς Α.Π.Α.-EASA άλλα και τις αρμόδιες δικαστικές εισαγγελικές αρχές για παραβάσεις κανονισμών και εργασιακών συνθηκών.
Απαιτούμε:
Την άμεση ολοκλήρωση των μετατάξεων στον κλάδο που εκκρεμούν-κωλυσιεργούν εδώ και αρκετά χρόνια και άμεσες προσλήψεις.
Την οικονομική αποκατάσταση του κλάδου μας .
Ανησυχούμε για τις επιπτώσεις στην εργασία μας από την συνέχιση των διαδικασιών ιδιωτικοποίησης και των υπολοίπων περιφερειακών αεροδρομίων, καταλήγει η ανακοίνωση.
aftodioikisi.gr/