Πρόταση του Μάνου Κόνσολα για τη δημιουργία Τομέα Γεωπονίας, Περιβάλλοντος και Τροφίμων στο ΕΠΑΛ Κω

2
633

«Πρόταση του Μάνου Κόνσολα για τη δημιουργία Τομέα Γεωπονίας, Περιβάλλοντος και Τροφίμων στο ΕΠΑΛ Κω»

 

Ο Βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Μάνος Κόνσολας, επανέφερε την πρόταση που είχε καταθέσει και πέρυσι προς την Υπουργό Παιδείας, κ. Νίκη Κεραμέως, ζητώντας την ίδρυση και λειτουργία Τομέα Γεωπονίας, Περιβάλλοντος και Τροφίμων στο ΕΠΑΛ Κω.

Ο κ. Κόνσολας αναφέρει ότι η Κως πέρα από κορυφαίος τουριστικός προορισμός, διαθέτει μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης στον πρωτογενή τομέα. Καθοριστικός παράγοντας, όμως, για την ανάπτυξη του πρωτογενούς τομέα είναι η Παιδεία που πρέπει, σε περιοχές όπως η Κω, να παράγει τα στελέχη του αύριο ιδιαίτερα στον τομέα της επαγγελματικής εκπαίδευσης.

Ο Βουλευτής Δωδεκανήσου εκτιμά έχουν ωριμάσει οι συνθήκες για την ίδρυση και λειτουργία Τομέα Γεωπονίας, Περιβάλλοντος και Τροφίμων στο ΕΠΑΛ Κω, προκειμένου:

– Να ενισχυθεί η παραγωγή αγροτικών προϊόντων, με τη βοήθεια εξειδικευμένων στελεχών.

– Να υπάρξει υποστηρικτική καθοδήγηση και φροντίδα στις καλλιέργειες.

– Να στηριχθεί με εξειδικευμένα στελέχη η προσπάθεια συντήρησης,  τυποποίησης, εμπορίας και διαχείρισης των προϊόντων του πρωτογενούς τομέα.

Ο κ. Κόνσολας τονίζει ότι η ύπαρξη ανάλογων ειδικοτήτων σε ΕΠΑΛ άλλων νησιών δεν λύνει το πρόβλημα γιατί η μετακίνηση από νησί σε νησί έχει εντελώς διαφορετικά χαρακτηριστικά από τη μετακίνηση από δήμο σε δήμο στην ηπειρωτική χώρα.

Στα νησιά, η γεωγραφική ασυνέχεια, οι ιδιαιτερότητες των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών και οι καιρικές συνθήκες δεν επιτρέπουν μετακινήσεις σπουδαστών σε άλλα νησιά προκειμένου να εκπαιδευτούν στην ειδικότητα που επιλέγουν.

Επισυνάπτεται το πλήρες κείμενο της πρότασης του κ. Κόνσολα προς το Υπουργείο Παιδείας.

 

Ε Ρ Ω Τ Η Σ Η

Προς

Κύριο Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

 

ΘΕΜΑ: «Ίδρυση Τομέα Γεωπονίας, Περιβάλλοντος και Τροφίμων στο ΕΠΑΛ Κω»

 

Κυρία Υπουργέ,

Η Κως πέρα από κορυφαίος τουριστικός προορισμός, διαθέτει μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης στον πρωτογενή τομέα.

Καθοριστικός παράγοντας, όμως, για την ανάπτυξη του πρωτογενούς τομέα είναι η Παιδεία που πρέπει, σε περιοχές όπως η Κως, να παράγει τα στελέχη του αύριο ιδιαίτερα στον τομέα της επαγγελματικής εκπαίδευσης.

Το ΕΠΑΛ Κω μπορεί να διαδραματίσει αυτόν το ρόλο, με την προϋπόθεση να συνδράμει και η Πολιτεία. Είχα καταθέσει ανάλογη κοινοβουλευτική ερώτηση και την προηγούμενη χρονιά (Α.Π.: 7624/28.6.2021) επισημαίνοντας την αναγκαιότητα αυτή για το νησί.

Στην κατεύθυνση αυτή έχουν ωριμάσει οι συνθήκες για την ίδρυση και λειτουργία Τομέα Γεωπονίας, Περιβάλλοντος και Τροφίμων στο ΕΠΑΛ Κω.

Με δεδομένο το ενδιαφέρον που υπάρχει για τις συγκεκριμένες ειδικότητες από σπουδαστές, ο πρωτογενής τομέας στο νησί χρειάζεται στελέχη με επαγγελματική εξειδίκευση προκειμένου:

– Να ενισχυθεί η παραγωγή αγροτικών προϊόντων.

– Να υπάρξει υποστηρικτική καθοδήγηση και φροντίδα στις καλλιέργειες.

– Να στηριχθεί με εξειδικευμένα στελέχη η προσπάθεια συντήρησης,  τυποποίησης, εμπορίας και διαχείρισης των προϊόντων του πρωτογενούς τομέα.

Οφείλω, επίσης, να επισημάνω ότι η ύπαρξη ανάλογων ειδικοτήτων σε ΕΠΑΛ άλλων νησιών δεν λύνει το πρόβλημα γιατί η μετακίνηση από νησί σε νησί έχει εντελώς διαφορετικά χαρακτηριστικά από τη μετακίνηση από δήμο σε δήμο στην ηπειρωτική χώρα.

Στα νησιά, η γεωγραφική ασυνέχεια, οι ιδιαιτερότητες των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών και οι καιρικές συνθήκες δεν επιτρέπουν μετακινήσεις σπουδαστών σε άλλα νησιά προκειμένου να εκπαιδευτούν στην ειδικότητα που επιλέγουν.

Για αυτό το λόγο, πρέπει να προχωρήσει η ίδρυση και λειτουργία Τομέα Γεωπονίας, Περιβάλλοντος και Τροφίμων στο ΕΠΑΛ Κω.

Κατόπιν των ανωτέρω

Ερωτάται η Κυρία Υπουργός

  1. Είναι στις προθέσεις του Υπουργείου η ίδρυση Τομέα Γεωπονίας, Περιβάλλοντος και Τροφίμων στο ΕΠΑΛ Κω;

Ο Ερωτών Βουλευτής

Μάνος Κόνσολας

Βουλευτής Δωδεκανήσου

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

2 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Ποια πρόταση του????? Το παλεύουν οι γονείς και η τωρινή διεύθυνση χρόνια….πρέπει να μαθευτεί και να ειπωθεί ποίος το σαμποτάρει τόσο καιρό….και ο βουλευτής τώρα ρωτάει ακόμα μετά απο τόσες επιστολές?

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ