Ποδαρικό «φωτιά» στα σουπερμάρκετ! Έρχεται τσουνάμι ακρίβειας… – Τι είπε «μεγάλο κεφάλι» των σούπερ μάρκετ

6
1711
Tech Grocery

Οι αδερφοί Σκλαβενίτη προειδοποιούν με Αρμαγεδδώνα και κάνουν λόγο για αυξήσεις έως 40% στα μακαρόνια και σε άλλα αγαθά, που θα ισχύσουν από τα Φώτα, εξαιτίας των νέων τιμοκαταλόγων που τους έστειλαν οι προμηθευτές

Κανονικό δελτίο καταστροφών για τις αυξήσεις που θα καταγραφούν στα ράφια των σουπερ μάρκετ μετά τα Φώτα παρουσίασαν πριν από δύο εβδομάδες στoν πρωθυπουργό
και στα κυβερνητικά στελέχη ο Μάκης και η Μαρία Σκλαβενίτη, της ομώνυμης αλυσίδας
σουπερ μάρκετ, που είναι και η μεγαλύτερη στην Ελλάδα.

Χωρίς υπερβολή, τα αδέρφια Σκλαβενίτη μίλησαν για έναν Αρμαγεδδώνα που έρχεται
από τις αρχές του 2022 και έκαναν λόγο για αυξήσεις στα μακαρόνια που μπορεί να
φθάσουν και το 40% τον Ιανουάριο – Φεβρουάριο του 2022, ενώ άφησαν ανοιχτό το ενδεχόμενο να υπάρξουν ελλείψεις στα ράφια και σε άλλα είδη πρώτης ανάγκης.

Ευνοημένος κλάδος

Εκπροσωπώντας τον πιο ευνοημένο κλάδο της χώρας, και ενώ δεν έκλεισαν ποτέ τα
καταστήματα στα δύο lockdowns, το δίδυμο της αλυσίδας Σκλαβενίτη προσπάθησε να
δημιουργήσει νέες συνθήκες πανικού.

Για το τσουνάμι των αυξήσεων που έρχεται, οι εκπρόσωποι του Σκλαβενίτη έριξαν το μπαλάκι στη βιομηχανία και στους προμηθευτές, σημειώνοντας ότι δύο είναι οι βασικοί λόγοι αυτής της εκρηκτικής ανόδου. Ο πρώτος λόγος είναι η καθυστέρηση που παρατηρείται στη μεταφορά των κοντέινερ στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα και ο δεύτερος ότι πολλές βιομηχανίες δεν έχουν την απαιτούμενη ρευστότητα, αφού η πτώση της κατανάλωσης μειώνει τα έσοδα, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να προκαταβάλουν τις πρώτες ύλες.

Τι δεν λένε…

Αυτό όμως που δεν λένε οι εκπρόσωποι των σουπερμάρκετ είναι ότι τα θέλουν όλα δικά
τους, αφού παραμένουν «κακοπληρωτές» προς τους προμηθευτές τους, παρά το γεγονός ότι ο κλάδος το 2020 ήταν ο μεγάλος κερδισμένος του lockdown, κάνοντας επιπλέον τζίρο 1 δισ. ευρώ.

Δεδομένου ότι η ανάπτυξη των σουπερ μάρκετ έχει στηριχθεί, εν πολλοίς, στις εκπτώσεις και τις παροχές, η βιομηχανία δηλαδή χρηματοδοτεί την ανάπτυξή τους, οι «παίκτες» του λιανεμπορίου θα κάνουν τα αδύνατα δυνατά να εξασφαλίσουν αν όχι μεγαλύτερες,
τουλάχιστον τις ίδιες εκπτώσεις με αυτές που λάμβαναν και τις πληρωμές σε έναν λογικό,
γι’ αυτούς, χρόνο.

Ιδιωτική ετικέτα

Το δυνατό «χαρτί» που ρίχνουν στο τραπέζι είναι τα ιδιωτικής ετικέτας προϊόντα, των
οποίων η δυναμική είναι τεράστια. Και, σε κάθε περίπτωση, με τα ιδιωτικής ετικέτας
προϊόντα «χαμένη» είναι η βιομηχανία, που ναι μεν παίρνει παραγγελίες και συντηρείται,
αλλά χάνει την υπεραξία από την πώληση δικών της προϊόντων.

Το δεύτερο δυνατό «χαρτί» είναι η έξοδος από τα ράφια – σε όσα προϊόντα δεν ανήκουν στις
κατηγορίες των ταχυκίνητων, οι εταιρίες που τα παράγουν ή τα εμπορεύονται θα βλέπουν
την πόρτα εξόδου. Ακόμη και η νομοθεσία, που υποχρεώνει τις αλυσίδες σουπερ μάρκετ να πληρώνουν τους προμηθευτές φρέσκων και ευαλλοίωτων αγροτικών προϊόντων εντός 60 ημερών, παραμένει στο κενό. Λύση στο πρόβλημα δεν διαφαίνεται, αντιθέτως οι προμηθευτές φοβούνται για αύξηση των πιέσεων από την πλευρά των λιανεμπόρων για περισσότερες παροχές και εκπτώσεις.

Μάλιστα, σχεδόν κανείς από τους «παίκτες», μεγάλους, μεσαίους ή μικρούς, δεν υστέρησε,
με συνέπεια ο κλάδος, όπως έχει γίνει γνωστό, να έχει κλείσει με αύξηση τζίρου 9,7% το 2020, που συνιστά ρεκόρ τουλάχιστον για την τελευταία δεκαετία. Ακόμη και για το 2021, που δεν έχει κλείσει ακόμη, η αύξηση του τζίρου προσεγγίζει το 5% με 6%, εάν εξαιρέσουμε τον κακό Νοέμβριο, τον οποίο θα αναπληρώσει ο Δεκέμβριος με το εορταστικό ωράριο.

Ποια τρόφιμα παίρνουν «φωτιά» από τις 7 Ιανουαρίου

Σύμφωνα με τους τιμοκαταλόγους που έχουν στείλει οι προμηθευτές στις αλυσίδες σουπερ μάρκετ, αναμένονται ανατιμήσεις στις ακόλουθες κατηγορίες προϊόντων: άλευρα,
τυροκομικά, αλλαντικά, βούτυρα – μαργαρίνες, γαλακτοκομικά, δημητριακά, ζυμαρικά, καφές, ζάχαρη, ελαιόλαδο, ροφήματα και σιρόπια για ροφήματα, σοκολατοειδή – γκοφρέτες, είδη ζαχαροπλαστικής, τοματικά – κονσέρβες, αρτοσκευάσματα – φρυγανιές – τρίμμα
φρυγανιάς – παξιμάδια, αβγά, βελτιωτικά γεύσης (ξίδι – αρτύματα λεμονιού),
κατεψυγμένα αλιεύματα, κατεψυγμένες ζύμες, κατεψυγμένα λαχανικά, κατεψυγμένες
πατάτες, σακούλες απορριμμάτων, χαρτιά υγείας – χαρτί κουζίνας – χαρτοπετσέτες και
απορρυπαντικά.

Οι ανατιμήσεις στα προϊόντα αυτά αναμένεται να περάσουν σταδιακά στην κατανάλωση έως
τα μέσα Ιανουαρίου. Σε ορισμένες δε περιπτώσεις πρόκειται για αυξήσεις σε διψήφιο ποσοστό, ενώ υπάρχουν κατηγορίες στις οποίες έχουν γίνει και τους προηγούμενους μήνες άλλες ανατιμήσεις, και συγκεκριμένα στο ελαιόλαδο, στον καφέ, στα άλευρα, στα ζυμαρικά, στα γαλακτοκομικά, στα τυροκομικά και τα απορρυπαντικά.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα προηγούμενα χρόνια οι προμηθευτές μπορεί να διατηρούσαν
τους ίδιους καταλόγους ακόμη και τρία χρόνια, ενώ φέτος πολλοί εξ αυτών τούς έχουν
ήδη αλλάξει δύο φορές μέσα στο ίδιο έτος, και κυρίως από τα μέσα του καλοκαιριού και
έπειτα. Οι πληθωριστικές πιέσεις -και όχι μόνο- οδηγούν και σε σημαντικές αυξήσεις στις
τιμές των ενοικίων τον τελευταίο χρόνο, αυξήσεις που σε ορισμένες περιοχές της χώρας -και ειδικά της Αττικής- ξεπερνούν κατά πολύ το ύψος του τρέχοντος πληθωρισμού και φτάνουν ακόμη και το 8% (βόρεια προάστια).

Να σημειωθεί ότι ο πληθωρισμός Οκτωβρίου (3%) είναι στο πιο υψηλό σημείο από τον
Ιούλιο του 2008, ενώ ο ρυθμός με τον οποίο κινούνται οι αυξητικές τάσεις στις τιμές είναι
ο πιο γρήγορος από τότε που ξεκίνησαν να διατηρούνται στοιχεία για τον εναρμονισμένο δείκτη τιμών καταναλωτή, το 1997.

«Μυστικός δείπνος» στο Μαξίμου για την εκτίναξη της ακρίβειας – Τι είπε «μεγάλο κεφάλι» των σούπερ μάρκετ

Συντάκτης: Newsroom

Έρχονται αυξήσεις φωτιά έως και 40% σε βασικά προϊόντα – 15% πιο ακριβό το χριστουγεννιάτικο τραπέζι

Αυξήσεις-φωτιά που σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να φτάσουν έως και 40%, καθιστώντας ασήκωτο το καλάθι της νοικοκυράς αναμένεται να πραγματοποιηθούν  από τον προσεχή Ιανουάριο σε δεκάδες προϊόντα ευρείας κατανάλωσης όπως είναι τα τρόφιμα.

Ακόμα και επιχειρήσεις που είχαν συγκρατήσει τις τιμές τους θα προχωρήσουν σε αναθεώρηση της τιμολογιακής τους πολιτικής για να απορροφήσουν την άνοδο του κοστολογίου τους.

Οι ανατιμήσεις εκτιμάται ότι  θα αφορούν σε τουλάχιστον 20 -25 κατηγορίες προϊόντων και θα κλιμακωθούν αναλόγως προς  τα αποθέματα που υπάρχουν στις αποθήκες τους οι επιχειρήσεις σούπερ μάρκετ και τροφίμων. Κύρια αιτία των ανατιμήσεων δεν είναι άλλη από την εκτόξευση του ενεργειακού κόστους, το οποίο επιβαρύνει σε πολύ μεγάλο βαθμό τα λειτουργικά έξοδα των επιχειρήσεων. Η άνοδος των τιμών στα καύσιμα, αυξάνει επι πλέον  το κόστος μεταφοράς των προϊόντων, το οποίο μετακυλύεται στις τιμές λιανικής πώλησης.

Ήδη ιδιοκτήτης μιας από τις μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μαρκετ στη χώρα (σ.σ. του Σκλαβενίτη κατά την εφημερίδα Εστία) σε συνάντηση που είχε στο Μέγαρο Μαξίμου με στενούς  συνεργάτες του Πρωθυπουργού προειδοποίησε ότι έρχονται τον νέο χρόνο  μεγάλες αυξήσεις σε προϊόντα μαζικής κατανάλωσης.

«Τα μακαρόνια; Γενάρη – Φλεβάρη θα τα δούμε 40% πάνω σε σχέση με σήμερα. Και δεν αποκλείεται να μην τα δούμε και καθόλου στα ράφια», φέρεται να υπογράμμισε ο ιδιοκτήτης της μεγάλης αλυσίδας.

Χαρακτηριστική ήταν  και η αναφορά την περασμένη Παρασκευή της διοίκησης του ομίλου Fourlis, στο περιθώριο της εκδήλωσης εγκαινίων του νέου city IKEA στο The Mall Athens. Όπως αναφέρθηκε αναμένονται ανατιμήσεις με το νέο κατάλογο της ΙΚΕΑ που πάντως έχει διατηρήσει σταθερές τιμές στην πανδημία, αλλά πλέον αντιμετωπίζει προκλήσεις από τις αυξήσεις στα μεταφορικά κόστη, στις πρώτες ύλες και ειδικά στο ξύλο, καθώς και στην ενέργεια, με τις ελλείψεις, όπως αναφέρθηκε, να φτάνουν στο 13-14% των κωδικών του χαρτοφυλακίου της.

Αναλυτικότερα, στην λίστα των ανατιμήσεων που θα γίνουν από τις αρχές του νέου έτους, περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, τα εξής προϊόντα:

  • αλεύρι,
  • είδη ζαχαροπλαστικής,
  • καφές,
  • ρύζι Αμερικής,
  • ζαχαρώδη,
  • μαρμελάδες,
  • ελιές,
  • κονσέρβες,
  • βρεφικό γάλα,
  • γλυκά κουταλιού,
  • δημητριακά,
  • φρυγανιές.

Σημειώνεται ότι ήδη η  αύξηση στο ενεργειακό κόστος σε συνδυασμό με τις αυξήσεις στις πρώτες ύλες έχουν οδηγήσει σε ράλι ανατιμήσεων βασικά προϊόντα, τινάζοντας στον αέρα τον οικογενειακό προϋπολογισμό. Υπενθυμίζεται ότι μεγάλη άνοδο κατά 4,8% σημείωσε ο πληθωρισμός τον Νοέμβριο εφέτος, από αύξηση 3,4% τον Οκτώβριο ενώ προβλέπεται ότι θα ξεπεράσει κατά πολύ το 5% τον Δεκέμβριο.

Μέσα σε ένα έτος, οι τιμές στα ενεργειακά προϊόντα «απογειώθηκαν», καθώς καταγράφηκαν ανατιμήσεις σε αγαθά που απαρτίζουν το λεγόμενο «καλάθι της νοικοκυράς», όπως, μεταξύ άλλων, σε:

  • Αρνί- κατσίκι (21,3%),
  • Ελαιόλαδο (18,5%),
  • Άλλα βρώσιμα έλαια (16,7%),
  • Πατάτες (11,9%),
  • Νωπά ψάρια (9,8%),
  • Ψωμί (4,3%),
  • Καφές (3,9%) και
  • Τυριά (3,5%).

Λόγω των συνθηκών που έχουν δημιουργηθεί από τις τιμές και τον πληθωρισμό  εκτιμάται ότι το χριστουγεννιάτικο τραπέζι είναι μεσοσταθμικά 15% πιο ακριβό συγκριτικά προς την περυσινή χρονιά.

6 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Έτσι να στηρίξουμε τους αγρότες .Αύξηση σε όλα τα αγροτικά προϊόντα.Βασικά τρέξετε να αγοράσετε τώρα να ξεσκαρτάρουν τα σούπερ μάρκετ.

  2. Τι καλός άνθρωπος.Μας το λέει τώρα να ψωνίσουμε από πρώην τις 7 του Γενάρη.Για το……καλό μας.Με την ευκαιρία να ξεσκαρτάρει κιολας

  3. Αν νομίζετε ότι θα πάρετε πίσω την ελευθερία σας τότε κοιμάστε βαθιά..
    Ταυτότητα και scanner για ένα καφέ…μεγαλη ξεφτίλα…
    Όσο για αυτούς που παίρνουν την δόση τους κάθε μήνα σε λίγο…. πάνε διασκέδαζουν κολλάνε τον ιό τον μεταδίδουν αφού δεν προσέχουν μάσκα δεν φοράνε προστασία 0… αλλά λουκέτο σύντομα…
    Οι υγείεις και προσέχουν και μάσκα φοράνε και σε κλειστούς χώρους δεν μπαίνουν και τεστ κάνουν…οπότε όποιος κατάλαβε καταλαβε.
    Μασκα στους μολυσμένους και καθημερινά τεστ γιατί πέρυσι νομίζω είχαν λιγότερες μολύνσεις..γιατί οι υγείεις να κάνουν τεστ και από την τσέπη τους και οι άλλοι να μην κάνουν…σκλάβοι σύγχρονοι..

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ