Οι μηχανές της τουρκικής αμυντικής βιομηχανίας δουλεύουν στα… κόκκινα, με τη γείτονα χώρα να επιθυμεί να εκμηδενίσει την εξάρτησή της από εισαγωγές οπλικών συστημάτων.
Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η πρώτη δοκιμή του τουρκικού μοτέρ των 1.000 ίππων (UTKU), μαζί με το κιβώτιο με το οποίο θα συνεργάζεται. Ο κινητήρας αναπτύχθηκε εγχώρια από την εταιρεία BMC Power και προορίζεται για νέας γενιάς ελαφρά άρματα και τεθωρακισμένα μέγιστου βάρους 45 τόνων.
Η επιτυχής έκβαση των δοκιμών ανακοινώθηκε από τον πρόεδρο της αμυντικής τουρκικής βιομηχανίας (SSB), Ismail Demir, μέσω Twitter. Πρόκειται για έναν διπλοτούρμπινο οκτακύλινδρο μοτέρ απόδοσης 1.000 ίππων και 2.700 Nm ροπής.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής του τμήματος που αφορά τα κινητήρια σύνολα στην αμυντική τουρκική βιομηχανία, Mesude Kilinc, εκτός από τον κινητήρα αυτό καθαυτό, εγχώρια κατασκευασμένα είναι και πολλά άλλα εξαρτήματα, όπως οι υπερτροφοδότες, η ECU, ο μετατροπέας ροπής, το υδραυλικό τιμόνι και η μονάδα ελέγχου μετάδοσης.
Η Τουρκία επικεντρώνεται στην ανάπτυξη κινητήρων και πολλών περιφερειακών συστημάτων, επιθυμώντας να ενισχύσει την αυτάρκειά της στον τομέα των στρατιωτικών εξοπλισμών.
Σημειώνεται πως πριν από λίγες μέρες διενεργήθηκαν και επιτυχή τεστ με πρωταγωνιστή έναν ακόμα κινητήρα ο οποίος εξελίσσεται από την εταιρεία BATU. Ο τελευταίος είναι ένας υδρόψυκτος V12 turbodiesel που παράγει 1.500 άλογα και τουλάχιστον 4.600 Nm ροπής, ενώ θα κινεί το άρμα μάχης Altay.
πηγή: newsauto.gr