«Τέλος» τα περίπτερα -Τι κινήσεις γίνονται
Το 20% με 30% των περιπτέρων που δραστηριοποιούνται στις τουριστικές περιοχές της Αθήνας και του κέντρου, είτε έχουν κλείσει είτε υπολειτουργούν, εξαιτίας των επιπτώσεων της πανδημίας στην τουριστική και εμπορική κίνηση.
Αυτό δήλωσε στην ηλεκτρονική σελίδα του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών ο Χρήστος Κοντούρης, αντιπρόεδρος Σωματείου Περιπτέρων Αθήνας και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών.
«Το περίπτερο είναι ένας από τους κλάδους που έχουν υποστεί μεγάλο πλήγμα από την πανδημία, με τους πληγέντες να φτάνουν το 20% με 30% των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στις τουριστικές περιοχές της Αθήνας και του κέντρου, οι οποίοι είτε έχουν κλείσει, είτε υπολειτουργούν.
Το πλήγμα είναι σημαντικότερο από αυτό που φαίνεται με τη πρώτη ανάγνωση καθώς υπάρχει ένα μεγάλο ποσοστό επιχειρήσεων, οι οποίες παρότι εμφανίζουν τζίρο με μείωση μικρότερη του 20%, αυτός οφείλεται ως επί το πλείστον σε μη κερδοφόρα προϊόντα, όπως τσιγάρα και κάρτες, κάτι που σημαίνει ότι η κερδοφορία τους έχει μειωθεί σημαντικά (άνω του 20%). Παραταύτα, αυτός ο τζίρος θέτει τις προαναφερόμενες επιχειρήσεις εκτός των τελευταίων κρατικών ενισχύσεων βάζοντας ένα μεγάλο ερωτηματικό στην ευημερία τους.
Ως επιπλέον μέτρα θα επιμείνω κυρίως στην οριζόντια αναστολή των υπαλλήλων σε όλα τα περίπτερα και στην τριετή παράταση των μισθωμάτων των περιπτέρων από τους δήμους. Ιδιαιτέρως για τα περίπτερα του κέντρου, έχει μεγάλη σημασία η νομοθετική ρύθμιση των χρεών τους προς τους δήμους. Ασφαλώς θα εξαρτηθεί σημαντικά η επόμενη μέρα από το εάν μπει από την κυβέρνηση ο όρος «κούρεμα» σε πολλούς τομείς (φορολογικά, ασφαλιστικά, κοινόχρηστος χώρος, κλπ).
Μία επιχείρηση κλείνει εύκολα με μία διαταγή, δεν είναι όμως το ίδιο εύκολο να ανοίξει και όσοι μπορέσουν να επιβιώσουν το πέρασμα της πανδημίας θα χρειαστούν έως και 3 χρόνια για να επανέλθουν στα επίπεδα που ήταν προ αυτής», αναφέρει στη δήλωσή του ο κ. Κοντούρης.
Αντεπίθεση από τα Kiosky’s
Την ίδια στιγμή παρατηρείται διπλασιασμός καταστημάτων με στόχο τα 100 μέσα στο 2021 για την εταιρεία Kiosky’s Convenience Stores. Τα Kiosky’s Convenience Stores επεκτείνoνται εκτός Αττικής, με στόχο τον διπλασιασμό του αριθμού καταστημάτων που λειτουργούν σήμερα.
Η ανάπτυξη του δικτύου καταστημάτων υποστηρίζεται από τη σύνδεσή τους με την ηλεκτρονική πλατφόρμα ekiosky’s καθώς και από τη διανομή προϊόντων κατ΄ οίκoν, δημιουργώντας ένα σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
Σημειώνεται ότι η πλατφόρμα ekiosky’s, ξεπέρασε σε ένα χρόνο από την έναρξη λειτουργίας της, τον στόχο των 300.000 παραγγελιών και των 2 εκατομμυρίων επισκεπτών.
Την πιο πρόσφατη είσοδο στον κλάδο, έκανε η φινλανδική startup Wolt, η οποία ανακοίνωσε την Παρασκευή την υπηρεσία Wolt Market. Η κίνηση της Wolt ήρθε έναν λίγους μήνες μετά από μια αντίστοιχη επέκταση που πραγματοποίησε το eFood.
πηγή: aftodioikisi.gr